קולות מהליכוד ומגנץ? האזינו לבנט פונה לאנשי הגרעין התורני

יו"ר הימין החדש המשיך בניסיונותיו לגייס מצביעים למפלגתו, אך למורת רוחם של אנשי הבית היהודי-האיחוד הלאומי הוא פנה דווקא לאחד מהמוקדים המרכזיים של הציונות הדתית: "תשכנעו את כולם להצביע"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 24/02/19 21:57 יט באדר א'

קולות מהליכוד ומגנץ? האזינו לבנט פונה לאנשי הגרעין התורני
פונה גם לגרעינים התורניים, צילום: פלאש 90, תומר נויברג

רבים בבית היהודי הרבו לתקוף את נפתלי בנט על שעזב לטובת הקמת הימין החדש. חלקם אף טענו כי הוא הפר את הבטחתו שלא לפנות לקהל היעד של המפלגה שעזב. מהקלטה חדשה, שהגיעה לחדשות כיפה עלה, כי מאמציו לפנות ללב הציבור הדתי לאומי עלו מדרגה והופנו לאחד ממפעליה המרכזיים של הציונות הדתית - הגרעינים התורניים.

ביום שישי האחרון נשלחה לחברי הגרעין התורני במעלה אדומים הודעה קולית, ובה ניסיונות שכנוע לתמוך בימין החדש. הקול שעמד מאחורי ההקלטה היה שייך ליו"ר הבית היהודי עד לא מזמן, נפתלי בנט.

"אני מבקש", פנה בנט לחברי הגרעין, "כאנשים שמקדישים את חייהם לחיבור של עם ישראל שתתנו את כל הכוח שלכם ותשכנעו את כולם להצביע למפלגת הימין החדש, שהיא המפלגה שבאמת מחברת את כל עם ישראל. דתיים וחילונים וכל מי שאוהב את התורה את העם את הארץ וכל מי שרוצה בטוב לא מונע משנאה אלא מראיה חיובית של הדברים".

בהמשך הוא התייחס לחלק מחברי רשימתו וביקש: "תנו לנו את הכוח. יש לנו נבחרת של פייטרים שיעבדו מאוד מאוד קשה בארבע השנים הבאות בשבילכם. אנשים כמוני, איילת שקד, אלונה ברקת, מתן כהנא שהיה מפקד טייסת, עמיחי שקלי ראש מכינת תבור ועוד אנשים כל כך טובים. תנו לנו את התמיכה שלכם".

הרב רפי פרץ בכנס ירושלים, אמש

לא יאהב את הפעילות של בנט. הרב רפי פרץצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מוקדם יותר פורסם באתר וואלה, כי בנט ושקד פנו בהודעה דומה לבוגרי מכינת עצם, שאותה הקים ובראשה עמד עד לא מזמן יו"ר הבית היהודי החדש, הרב רפי פרץ. "אני מבינה", אמרה שרת המשפטים, "שרובכם השתכנעתם, אבל זה הזמן להצביע לימין האמיתי, והימין האמיתי זה הימין החדש".

מהימין החדש נמסר בתגובה: "אנחנו הבית של כל הציונות - הציונות הדתית והציונות החילונית. כולם, כולל כולם, מוזמנים לימין החדש". בבית היהודי סירבו להתייחס לדברים