קוי התחבורה הציבורית בשבת חוזרים לפעול ברמת גן

לאחר ההפעלה והביטול, העבירה בהצלחה מועצת העיר רמת גן החלטה נוספת להפעלת קוי תחבורה ציבורית בשבת- ה'סבבוס'. ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן: "הסבבוס של רמת גן צלח את הפולסא דנורא ועתירות הרבנים" בזכות

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/10/19 16:03 ל בתשרי התשפ

קוי התחבורה הציבורית  בשבת חוזרים לפעול ברמת גן
כרמל שאמה-הכהן, ראש עיריית רמת גן, צילום: פלאש 90

התחבורה הציבורית חוזרת לפעול בשבת בעיר רמת גן, כך הוחלט היום (ג') במליאת מועצת העיר. קווי הסבבוס עברו דרך חתחתים בכל הנוגע להפעלתם בעיר לאחר שכבר הופעלו ובוטלו. זהו הישג גדול לראש העיר כרמל שאמה הכהן שמעבר להעברת אישור הפעלת הקוים , עשה כן מבלי לאבד את הדתיים בקואליציה שלו.

בהודעה מטעם העירייה נמסר: 

"רמת גן כחלוצת התחבורה העירונית בסופ"ש מברכת את הערים המצטרפות לדרכה, גאה ומלאת סיפוק,  שהדרך שהיא פרצה מכשירה לערים אחרות את הדרך להעניק שירות חיוני זה גם לתושבים שלהן. עד שרמת גן עשתה זאת זה היה נחשב בלתי אפשרית פוליטית, ציבורית ומשפטית. 
הסבבוס של רמת גן צלח את הפולסא דנורא ועתירות הרבנים בזכות המבנה המשפטי היצירתי שלו. 
כמו כן הסבבוס הוכיח שניתן לגשר פוליטית ואושר במועצת העיר ברוב של כ-80% כאשר הנציגים הדתיים נותרים בקואליציה." 

ראש עיריית רמת-גן  שאמה הכהן, בירך על כך בנפרד :
הכי חשוב בעניין זה היא העובדה שגם ציבורית הסבבוס ניצח ובזכות תכנון והפעלה רגישים ומתחשבים עד כמה שאפשר בתושבים המאמינים ברמת גן מרגע קבלת ההחלטה וההפעלה המשיכה ר"ג להיות עיר של כולם שמחבקת ומאפשרת כל מידת אמונה ומאפשרת לכל תושב לחיות באמונתו מבלי לכפות אותה על האחר. 
הדוגמא הכי טובה לכך היא העובדה שאחת הערים המצטרפות היום פחדה להצטרף לסבבוס עת הוצע לה בעבר תוך שראשיה מביעים חשש מהדתיים וכעת אזרה אומץ והבנה שהשמיים לא נופלים וזה אפשרי".

הדתיים בעירייה, היו כצפוי פחות נלהבים נוכח ההחלטה. חבר המועצה  מטעם הסיעה הדתית בעיר, עו"ד זוהר ישרים, הגיב להחלטה ואמר:
"ההחלטה שנתקבלה בדבר חידוש קווי השאטלים וקיום תחבורה ציבורית בשבת, מצערת.
צר לי שדווקא העיר רמת גן משמשת כחלוצה ופורצת דרך בעניין זה לערים אחרות.
מדובר בפגיעה אמיתית של הציביון היהודי בעיר וכעת פגיעה זו מתרחבת לערים נוספות בחסות עיריית רמת גן".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן