קואליציית ה-61 מתערערת? האופוזיציה הפילה הצעת חוק

האופוזיציה הפילה הצעת חוק של הקואליציה, ברוב של 47 מתנגדים נגד 42. יו"ר סיעת המחנה הציוני יואל חסון: "זו רק ההתחלה". בינתיים, הקואליציה משכה את כל הצעות החוק להיום.

חדשות כיפה יהונתן קליין 19/11/18 19:50 יא בכסלו התשעט

קואליציית ה-61 מתערערת? האופוזיציה הפילה הצעת חוק
קרע את הצעת החו'ק. יואל חסון, צילום: פלאש 90, יואב ארי דודקביץ'

בלאגן בכנסת. סיעות האופוזיציה ניצלו את קואליציית ה-61 החדשה, בעקבות פרישת ישראל ביתנו, והפילו הצעת חוק של הקואליציה. ההצעה עסקה בנושא צמצום הביורוקרטיה במקרקעין. מוקדם יותר היום (ב') עברה בכנסת גם הצעת אי-אמון בממשלה. ההצעה עברה פה אחד כיוון שחברי הקואליציה החרימו את ההצבעה, מאחר והאופוזיציה חזרה בה מסיכום על קיזוזים. להצעת האי-אמון אין משמעות כיוון שלא עברה ברוב הנדרש של 61 ח"כים.

בעקבות התבוסה בהצבעה הודיעה הקואליציה כי היא מושכת את כל הצעות החוק שתוכננו להמשך היום במליאה, מחשש שתובס גם בהן. ח"כ יואל חסון, יו"ר סיעת המחנה הציוני, קרע את הצעת החוק מול ח"כ יואב קיש (ליכוד) שהגיש את ההצעה, והטיח בו: "אנחנו לא עובדים אצלכם". קיש בתגובה: "שקרן, אתה לא עומד במילה שלך".

יו"ר מרצ, תמר זנדברג, אמרה: "הקואליציה הזאת צריכה ללכת הביתה וכמה שיותר מהר. כל הזחיחות וההתנשאות שלהם נעלמו ואנחנו נמשיך למרר את חייה עד שהיא תתפרק". יו"ר סיעת המחנה הציוני יואל חסון, אמר: "ממשלת 61 היא תענוג לאופוזיציה. החוק שהפלנו לממשלה עכשיו הוא רק הפרומו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן