קבוצת הפאר תקיים משחק ראווה נגד אנטישמיות

קבוצת הכדורגל צ'לסי האנגלית, תקיים משחק ראווה בארצות הברית נגד קבוצה מקומית מאזור בוסטון, במסגרת הקמפיין העולמי של צ'לסי כנגד אנטישמיות. בעלי צ'לסי, רומן אברמוביץ': "גאה במאמץ של צ'לסי להילחם בגזענות ולקדם שיוויון ברחבי העולם"

חדשות כיפה יהונתן קליין 02/12/18 11:44 כד בכסלו התשעט

קבוצת הפאר תקיים משחק ראווה נגד אנטישמיות
איצטדיון ג'ילט בפוקסבורו, מסצ'וסטס, בו יתקיים המשחק, צילום: shutterstock

מועדון הכדורגל צ'לסי, ממועדוני הכדורגל המפוארים והמצליחים באנגליה ובאירופה, אשר נמצא בבעלות של המיליארדר היהודי רומן אברמוביץ', שעלה לאחרונה לישראל, הכריז על קיומו של משחק מול קבוצת הכדורגל האמריקנית ניו אינגלנד רבולושן, שיתקיים במאי 2019, בארה"ב. לטובת המשחק, שיתקיים תחת הכותרת "למען שינוי", תטוס צ'לסי לפוקסבורו, מסצ'וסטס, להתמודד מול הרבולושן עם תום עונת הפרמייר ליג, במסגרת הקמפיין כנגד אנטישמיות של צ'לסי -Say No to anti-Semitism. המשחק יתקיים באצטדיון ג'ילט.

בצ'לסי מדגישים כי הירי ההמוני בפיטסבורג, במהלכו נרצחו 11 איש ושבעה נוספים נפצעו, הוא מבחינת המועדון תזכורת נוספת לכך שאנטישמיות היא נושא שיש להתמודד איתו. לכך נוספים ארועים אנטישמיים נוספים רבים שתועדו ברחבי אירופה.
בעלי צ'לסי רומן אברמוביץ' ובעלי הרבולושן רוברט קראפט, יהודי אף הוא, ובעליה של קבוצת הפוטבול האמריקאי ניו-אינגלנד פטריוטס, מקבוצות הפוטבול הגדולות והמצליחות אי פעם, הודיעו כי יתרמו כל אחד מהם מיליון דולר לטובת פרויקטים החורטים על דגלם שיוויון וסובלנות. סכום זה יתווסף להכנסות שיתקבלו ממשחק הידידות, שיוקדשו לתכניות קהילתיות ברחבי העולם היוצאות כנגד אנטישמיות.

בעלי צ

בעלי צ'לסי, רומן אברמוביץ'צילום: shutterstock

בעלי צ'לסי, רומן אברמוביץ', אמר: "אני גאה במאמץ של צ'לסי להילחם בגזענות ולקדם שיוויון ברחבי העולם. הקמפיין שלנו, Say No to anti-Semitism, רשם הצלחה רבה בהעלאת המודעות לנושא החשוב הזה, אבל יש עוד עבודה רבה. אני שמח מאוד לשלב כוחות עם ניו אינגלנד רבולושן ועם מר קראפט ביוזמה ברוכה זו, וממתין בציפייה למשחק בין שתי הקבוצות".

במהלך נובמבר השנה, העניק הקונגרס היהודי העולמי את "אות טדי קולק" לרוברט קראפט, במהלך ארוע חגיגי על שם הרצל, שהתקיים בניו יורק. קראפט הדגיש את הכח של הספורט בקירוב לבבות ובשבירת מחסומים. הוא תיאר את גאוותו הרבה בחלקו לקידום הנושא, והכריז, על רקע הטרגדיה בפיטסבורג, כי יעשה כל שביכולתו כדי לסייע במאבק כנגד אנטישמיות ופשעי שנאה מכל סוג שהוא.

רוברט קראפט: "אנו חייבים לפעול ביתר מרץ להיאבק באנטישמיות ובכל פשעי השנאה באשר הם, לאור גלי הגזענות ששוטפים את העולם, ובכלל זאת הטרגדיה בפיטסבורג. אנו נרגשים לקראת ההזדמנות שלנו לארח את צ'לסי בתמיכה במאמץ להעלות את המודעות להתפרצויות המסוכנות של אנטישמיות, ונקדיש את כל ההכנסות מהמשחק לפרויקטים שמטרתם להיאבק בפשעי שנאה".

רוברט קראפט

רוברט קראפטצילום: shutterstock

את הקמפיין כנגד אנטישמיות השיקה צ'לסי עוד בתחילת השנה, בינואר 2018, על מנת להעלות את המודעות לנושא ולהעביר מסר חינוכי מעמיק לצוות הקבוצה, לשחקנים, לאוהדים ולקהילה העולמית כולה בנוגע לאנטישמיות בכדורגל. מאז, הוביל המועדון יוזמות רבות ברחבי העולם, בשיתוף עם רשויות ואישים מובילים, על מנת לחדד את המסר: לאנטישמיות, או לכל ביטוי גזעני אחר, אין כל מקום בכדורגל או בקהילה. בצ'לסי מאמינים כי המשחק  יסייע להפיץ את המסר החשוב הזה ברחבי העולם.