צרפת הקפיאה נכסים איראניים

ממשלת צרפת החליטה היום (ה') להקפיא נכסים השייכים לשירותי המודיעין של איראן בתגובה לפיגוע שתוכנן בעצרת של ארגון אופוזיציה בפריז בחודש יוני

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/10/18 14:55 כג בתשרי התשעט

צרפת הקפיאה נכסים איראניים
שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, צילום: Gabriel Petrescu / Shutterstock.com

בחודש יוני האחרון, דיפלומט איראני וכמה חשודים נוספים נעצרו בחשד לתכנון מתקפה נגד כינוס של האופוזיציה האיראנית באזור פריז. היום (ה') ממשלת צרפת החליטה על הקפאת נכסים איראניים. בהודעה משותפת של משרדי החוץ, הפנים והכלכלה של צרפת, נאמר כי "תקרית חמורה כזו על אדמתנו לא יכולה שלא להיענות בתגובה".

צרפת הזהירה את איראן מפני תגובה חריפה אחרי סיכול הפיגוע בעצרת בווילפינט, שבה נכחו גם רודי ג'וליאני, עורך דינו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ושרים אירופים וערביים לשעבר. כחלק מסיכול המזימה, נעצר דיפלומט איראני בגרמניה ואתמול הוסכם על הסגרתו לבלגיה, שבה נעצרו עוד שני חשודים. ברשותם של השניים נמצאו חומרי נפץ, שלפי החשד נועדו לפגוע בכינוס מועצת ההתנגדות הלאומית של איראן.

איראן טרם התייחסה לסנקציות של צרפת, אולם כל התדרדרות ביחסים בין המדינות עלולה לסבך את טהראן. פריז היא אחת התומכות הבולטות ביותר של הסכם הגרעין, שממנו פרש טראמפ בחודש מאי. יחד עם מדינות אירופיות אחרות, היא מנסה לשמר אותו ולמנוע את קריסתו.