צרכני הזנות ישלמו ביוקר

ועדת שרים לחקיקה אישרה היום את הצעת החוק של שרת המשפטים שקד וח"כ מועלם להטלת קנס של עד 75,300 ש"ח לצרכני הזנות.

חדשות כיפה מירב כהן 05/08/18 13:59 כד באב התשעח

צרכני הזנות ישלמו ביוקר
השרה שקד בכנסת, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

על פי הצעת החוק שאושרה היום בוועדת שרים לחקיקה, הקנס שיוטל על צריכת זנות יהיה בגובה של 1,500 ₪. עבירה חוזרת שנעברה בתוך שלוש שנים מהעבירה הראשונה תוביל לקנס בסכום של 3,000 ₪.
לפי פרטי החוק, מי שקיבל את הקנס יוכל לשלם, להגיש בקשת ביטול או להגיש בקשה להישפט. במידה ובית המשפט יחליט להרשיע , יוכל להגדיל את גובה הקנס עד לסכום של 75,300 ₪. הצעת החוק תלווה במחקר אשר יבחן את השפעתו של החוק על צרכני הזנות, את האופן בו נאכפת העבירה, וצעדים נוספים. 

החוק התהווה כחלק מהחלטת ממשלה לצמצום תופעת הזנות. התכנית תכלול הרחבת מענים טיפוליים ותעסוקתיים לעוסקים ולצרכני הזנות. בנוסף התכנית תקדם תכניות לימודים לתלמידים במערכת החינוך בתחום המיניות הבריאה ומניעת פגיעה ותקדם קמפיינים בדבר הנזקים הכרוכים בתעשיית הזנות. 

יוזמת החקיקה בעניין, יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי: "הישג נוסף במאבק בזנות." ומוסיפה: "אישור תזכיר החוק הממשלתי הינו הישג נוסף במאבק למיגור הזנות ואבן דרך חשובה להיותנו חברת מופת המוקיעה את הניצול והפגיעה המתמשכים שבצריכת הזנות. נשים וגברים לא בחרו בזנות והגיעו לשם בגלל מציאות חיים קשה. מדינת ישראל פועלת למיגור הזנות ולשיקום הנשים והגברים שנקלעו לתעשיית הניצול הקשה הזו."

שרת המשפטים איילת שקד: "הממשלה מעבירה היום מסר ברור לצורכי שירותי זנות: סחר בנשים וצריכת זנות הם פסולים מכל וכל. הטיפול בזנות צריך להיות רחב הרבה יותר – ובכך נטפל בחודשים הקרובים. אני מודה לחברות הכנסת שולי מועלם ועליזה לביא על הובלת הנושא בשנים האחרונות, למנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור שהכינה דו"ח חשוב בעניין ולמחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים על הכנת תזכיר החוק"