צרות בקואליציה: אמסלם תוקף ח"כים מימין ומשמאל

יו"ר הקואליציה נאלץ להתמודד עם קואליציה מצומצמת ובעייתית בעיצומה של שנת בחירות ותוקף את כל חברי הכנסת במשכן. אמסלם נד השר בנט: "אתה ממשיך לחבל ביציבות הממשלה" ונגד לפיד: "משקר על חוק הגיוס במצח נחושה"

חדשות כיפה מירב כהן 28/11/18 10:12 כ בכסלו התשעט

צרות בקואליציה: אמסלם תוקף ח"כים מימין ומשמאל
דוד אמסלם, צילום: Miriam Alster/FLASH90

יושב ראש האופוזיציה, חבר הכנסת דוד אמסלם, אמון על איגוד הקואליציה לטובת העברת חוקים במליאה, אך מתקשה לבצע את תפקידו כאשר המשמעת הקואליציונית מתפוררת מול עיניו. 

הממשלה מנסה לתפקד כאשר עננת הבחירות רובצת מעליה כל הזמן. יושב ראש הקואליציה מתקשה לגבש רוב בקואליציה להעברת חוקים אידאולוגיים כמו חוק הנאמנות בתרבות של השרה רגב, שלא עלה להצבעה שנייה ושלישית אחרי כחלון נתן רשות הצבעה לחברי מפלגתו. בנוסף, הקואליציה ביקשה הארכה של כארבעה חודשים בטרם תגיש את עמדתה למדינה בנושא חוק הגיוס, ובכך תעביר את ההחלטה למושב הקיץ הבא. במידה ויוקדמו הבחירות ההחלטה תעבור לממשלה הבאה. 

המשבר הבא של הפרק הוא חוק גדעון סער, שעומד בראש בסדר העדיפויות של ראש הממשלה. חוק סער יורה על הנשיא לאפשר רק לראש הסיעה עם מרב הממליצים הקואליציוניים להקים ממשלה. החוק מגיע בעקבות שמועות שהשר לשעבר, גדעון סער, זומם עם הנשיא ריבלין להפיל את ראש הממשלה מכיסאו כאשר יעביר הנשיא את שרביט הרכבת הקואליציה לסער. 

השר נפתלי בנט דיבר בכאן חדשות על המשברים בקואליציה: "מה ששיבש את הכל זה שראש הממשלה רוצה לקדם את חוק סער. הממשלה צריכה להעביר חוקים שמקדמים את האג'נדה הימנית. בפועל תוקעים אותם בגלל חוק עם ממדים פרסונליים". בנט הוסיף בראיון כי הקואליציה רעועה מאז התפטרותו של ליברמן וטען "הניחוש שלי, בחודש מאי יהיו בחירות"

יו"ר הקואליציה לא נשאר חייב ותקף את שר החינוך: "אתה ממשיך לחבל ביציבות הממשלה. להזכירך הימין זה לא טאבו של הבית היהודי. הליכוד היא המפלגה היחידה שתומכת ללא עוררין בכל החוקים הלאומיים וחבריה מתחשבים בכל דרישה המקובלת על כל מרכיבי הקואליציה", והוסיף, "לא היה מצב שעצרנו חקיקה אחת המקובלת על כל מרכיבי הקואליציה במשמרת שלי".

אמסלם לא תקף רק את חברי הקואליציה, אלא מתרעם גם על חברי האופוזיציה: "לפיד ושלח מסתערים הבוקר על התקשורת ומשקרים במצח נחושה על הסנקציות בחוק הגיוס. יואילו בטובם השניים ויודו שאם החוק הזה עובר, העוקץ שמפרנס אותם ואת מפלגתם יוסר. פרוטוקולי הועדה גלויים לכולם, שום דבר לא השתנה מאז שהם הצביעו על החוק בקריאה ראשונה, אבל הם לא נותנים לעובדות לבלבל אותם"