צפו: תנועת רגבים בסרטון נגד אנגלה מרקל

לקראת ביקור מרקל: תנועת רגבים יוצאת בסרטון חדש המוקיע את מימון הבנייה הלא חוקית של גרמניה בשטחי יהודה ושומרון. ראש הממשלה הפלסטיני ביקש מהגרמנים להפעיל לחץ על ישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות.

חדשות כיפה מירב כהן 03/10/18 14:29 כד בתשרי התשעט

צפו: תנועת רגבים בסרטון נגד אנגלה מרקל
צילום: צילום מסך מתוך הסרטון

אחרי שהפצירו בראש הממשלה להיענות לבקשתה של אנגלה מרקל שלא לפנות את הכפר הבדואי חאן אל אחמר עד לסיום ביקורה, תנועת רגבים יוצאת בקמפיין נגד קנצלרית גרמניה.

בסרטון שמופץ מטעם התנועה נטען כי בשלוש השנים האחרונות בנה האיחוד האירופי כחמש מאות מבנים בלתי חוקיים בשטחי c שבשליטת ישראל. התנועה מאשימה את גרמניה שמממנת בניית כפרים בלתי חוקיים אולם ומערערת על החלטת בית המשפט הישראלי לפנות את הכפר חאן אל אחמר. רגבים טוענים כי מעשיה של גרמניה נעשים מתוך התנשאות וחוסר כבוד להחלטות של "יהודים": "יש דברים שאסור לכם לעשות אבל לי מותר"  

כאן חדשות דיווחו כי ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה הפציר בנציג גרמניה ברשות הפלסטינית להפעיל לחץ על ישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות. 

צפו בסרטון:

מרקל צפויה להגיע היום (ד') לביקור בישראל. מלשכתה מסרו כי במידה והכפר הבדואי חאן אל אחמר, יהרס על פי צו של בית המשפט הישראלי. היא תבטל את ביקורה. תנועת רגבים שהובילה את המהלך המשפטי בבג"ץ לפינוי המתחם הבלתי חוקי, קוראו לראש הממשלה נתניהו להיענות לדרישתה של הקנצלרית מרקל, ולהקפיא את פינוי הכפר עד לאחר פגישתם הצפויה היום מאחר והפגישה הינה קריטית ליחסי שתי המדינות.