צפו: תיעוד מהמנהרה הראשונה שאותרה בלבנון

מספר שעות לאחר שהחל מבצע "מגן צפוני", שנועד לאתר ולנטרל את מנהרות הטרור של חיזבאללה אשר חודרות לגבולה הצפוני של ישראל, פרסם דובר צה"ל סרטון מהמנהרה הראשונה שהתגלתה

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/12/18 18:41 כו בכסלו התשעט

צפו: תיעוד מהמנהרה הראשונה שאותרה בלבנון
מבצע צה"ל בגבול עם לבנון, צילום: פלאש 90. באסל עווידאת

דובר צה"ל פרסם הערב (שלישי) תיעוד מהמנהרה הראשונה, של ארגון חיזבאללה, שנחשפה סמוך לגבול עם לבנון במסגרת מבצע "מגן צפוני" שהחל הבוקר.

מדובר במנהרת טרור התקפית חוצת-גדר במרחב דרום כפר כילא, אשר לוחמי צה"ל ביצעו בה פמספר פעולות הנדסיות כדי לאתר את כולה ועל מנת לנטרל אותה. בצה"ל הדגישו כי "המנהרה חצתה לשטח ישראל אך לא היוותה איום מידי על תושבי האזור".

הבוקר, החל צה"ל במבצע, שעשוי להימשך מספר שבועות, שנועד לאתר ולנטרל את מערכת המנהרות שבנה חיזבאללה, אשר חודרות לשטח ישראל. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לנושא ואמר כי "מי שינסה לפגוע במדינת ישראל - ישלם מחיר כבד. אנו פועלים בנחישות ובאחריות בכל הגזרות במקביל. נמשיך בפעולות נוספות, גלויות וסמויות, כדי להבטיח את ביטחון ישראל". 

נתניהו שב לפנות בוקר מפגיש מדינית-ביטחונית עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו שהתקיימה בבריסל, במהלכה עדכן את מזכיר המדינה האמריקני על המבצע והוסיף כי יש למנוע את התוקפנות האיראנית בסוריה, בעיראק, בלבנון ובמקומות אחרים".