צפו: שרו "התקווה" בהר הבית והורחקו על ידי מפקד המחוז

פעילים מתנועת "סטודנטים למען הר הבית" שרו את ההמנון בתום עליה להר הבית שנעשתה לזכרו של ארי פולד. שניים מהם נחקרו ובהמשך הורחקו מהמקום לפרק זמן ממושך, "נמשיך להניף את דגל המאבק עד לניצחון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/10/18 21:01 כה בתשרי התשעט

צפו: שרו "התקווה" בהר הבית והורחקו על ידי מפקד המחוז
הר הבית. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: חיים קרויזר

שני סטודנטים קיבלו אתמול (ד'), בהוראת מפקד מחוז ירושלים, צו הרחקה מהר הבית, לטענתם, בשל העובדה ששרו את ההמנון הלאומי באירוע שנערך לזכרו של ארי פולד הי"ד במתחם.

השניים, יו"ר התנועה תום ניסני ופעיל נוסף בשם איתי זנזורי הפעילים בתנועת "סטודנטים למען הר הבית" הורחקו מלעלות להר הבית לתקופה של חודשיים עד חצי שנה, כך קבע ניצב יורם הלוי.

לפני כשבוע עלתה קבוצה של מספר פעילים להר הבית במטרה להנציח את זכרו של פולד שנרצח בפיגוע דקירה בגוש עציון לפני מספר שבועות. לאחר שנשאו מספר דברים לזכרו, פצחו הנוכחים בשירת "התקווה", וכתוצאה מכך עוכבו ניסני וזנזורי לחקירה ושוחררו ממנה ללא תנאים מגבילים.

לטענת השניים, בקשתם לעלות בשנית להר הבית התקבלה, אך כשהגיעו למקום לא אפשרו להם זאת. כשניסו לברר את הסיבה נמסר להם כי פעולתם גרמה לתסיסה במקום וכעבור מספר ימים נוספים הם קיבלו צו ההרחקה ובו כתב ניצב הלוי בין היתר כי מעשיהם הביאו ל"פגיעה חמורה בביטחון הנפש או הרכוש" יש לציין כי ניסני כבר הורחק בעבר מהמקום, בעקבות טקס קידושין שקיים במקום עם רעייתו שרה.

"נמשיך להניף את דגל המאבק עד לניצחון", אמר ניסני והוסיף, "נעלה להר הבית, נדרוש את זכויותינו על-פי דין וחוק, ויום אחד אנו או בנינו יסתכלו אחורה ולא יבינו איך בהר הבית התקיימה במשך עשרות שנים נורמה של השפלה, רמיסת זכויות ומעצרים של ציבור שלם. זו בושה גדולה לכל מי שיש לו יד ורגל בדבר. כבר הפסקתי לספור את הרחקותיי מהר הבית בצווים בלתי-חוקיים כאלה ואחרים, עברנו את פרעה, נעבור גם את זה".

צו ההרחקה חתום בידי ניצב הלוי

צו ההרחקה חתום בידי ניצב הלויצילום: סטודנטים למען הר הבית

חברו זנזורי הוסיף כי "מדינה בה עוצרים ומרחיקים בצו מנהלי ודרקוני אזרחים ששרים את המנון מדינתם, מוחקת במו-ידיה את זכות הקיום שלה עצמה. זו הידרדרות מסוכנת".

מתנועת "סטודנטים למען הר הבית": נמסר כי "ההידרדרות המוסרית והערכית של מדינת ישראל ומשטרת ישראל סביב הר הבית שוברת שיאים. בשנת 2018, שירת ההמנון הלאומי שלנו, אחד מהיסודות האיתנים ביותר של קיומנו כמדינה ריבונית אסורה באחד מסמלי המדינה, הר הבית".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן