הסלמה בדרום: יום הלחימה הנרחב מאז צוק איתן

ארבעה בני אדם, ביניהם שלושה חיילי צה"ל, נפצעו כתוצאה מירי המחבלים על ישראל. כחלק מתגובת ישראל לירי הרקטות על ישובי עוטף עזה תקף חיל האוויר מנהרה שנחפרה עד סמוך למעבר כרם שלום

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/18 19:31 טו בסיון התשעח

הסלמה בדרום: יום הלחימה הנרחב מאז צוק איתן
פיצוץ מנהרת הטרור, צילום: דובר צה"ל

יום הלחימה המאסיבי ביותר מאז מבצע צוק איתן, כך הגדירו היום (שלישי) בצה"ל את העימות מול ארגוני הטרור מעזה, לאחר שחיל האוויר תקף עשרות יעדים ברצועה בתגובה לירי הרקטות על ישראל שהביא לפציעתם של ארבעה חיילים ואזרחים

חייל צה"ל נפצע באורח בינוני ושני חיילים נפצעו באורח קל כתוצאה מנפילות בשטחי עוטף עזה. הם פונו להמשך קבלת טיפול. מוקדם יותר נפצע גם אזרח באורח קל מרסיסי פצמ"ר והוא הובהל לבית החולים סורוקה.

בתקיפות חיל האוויר הושמד מוצב של הג'יהאד האיסלאמי ובנוסף לכך גם מנהרת טרור שנחפרה עד סמוך למעבר כרם שלום.

שר הביטחון אביגדור ליברמן צייץ בטוויטר כי "‏כל מקום שממנו ארגוני הטרור יורים לשטח ישראל הוא יעד לגיטימי לתקיפת חיל האוויר על כל המשתמע מכך. אני מבקש בשם כל עם ישראל לשבח את חיילי ומפקדי צה"ל על המסירות והנחישות ואת תושבי עוטף עזה על עמידתם האיתנה. נפעל בכל דרך להבטיח ביטחון ושקט לאזרחי ישראל".

שר הביטחון לשעבר, ח”כ עמיר פרץ מהמחנה הציוני הוסיף כי "אין להשלים עם מטחי היירי מעזה. האחריות להסלמה הזאת מוטלת על תנועת החמאס גם אם ארגונים אחרים מבצעים את הירי".

לדבריו, "יש להבחין בין פתרון אסטרטגי לטווח הארוך, לבין שימוש בכל הכלים והאמצעים לבלימת ההסלמה המתרחשת עכשיו, לרבות חזרה לחיסולים הממוקדים נגד ראשי תנועת החמאס, וזאת, כדי שיבינו כי אינם חסינים. רק כשהשקט ישוב נוכל לדבר על הסדרה לטווח ארוך המבוססת על פרוז הרצועה מנשק תמורת שיקום כלכלי".

בצה"ל הקפידו לציין כי תגובות הצבא ילכו ויחריפו כל עוד יימשך הירי לכיוון ישראל. למרות שהערכות שונות הצביעו על כך שיתכן וחמאס מאבד שליטה בעזה, צה"ל ממשיך לראות בו כאחראי הבלעדי על הנעשה בה ומתוכה.