צפו: על רקע המחלוקת בהר הבית, דיון סוער על חוק המואזין

ועדת הכנסת אישרה להעביר את הדיון על החוק לוועדת החוקה, בתנאי שהוא לא יעלה לדיון לפני חגי תשרי. ח"כ שולי מועלם-רפאלי תקפה את חברי הכנסת טיבי, חסון וילין על כך שהם לוקחים חלק בהסתה

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/07/17 12:00 א באב התשעז

צפו: על רקע המחלוקת בהר הבית, דיון סוער על חוק המואזין
ח"כ מועלם וח"כ חסון מתווכחים, צילום: צילום מסך

דיון סוער התקיים הבוקר (שני) בועדת הכנסת לפני שחברי הועדה אישרו את העברת הדיון על חוק המואזין, שיזם ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי, מוועדת הפנים לוועדת חוקה.

הועדה, בראשותו של ח"כ יואב קיש מהליכוד, היוותה מוקד לויכוחים רבים והטחת האשמות בין חברי כנסת מהימין לחבריהם משמאל ולחברי הכנסת הערבים.

ח"כ טיבי טען כי עיתוי הדיון הוא עלול להצית את השטח ולהוביל להסלמת המצב המתוח. ח"כ שולי מועלם-רפאלי תקפה אותו ואמרה שהוא וחבריו מסיתים וגורמים ללמציאות הנוכחית.

בהמשך היא תקפה גם את חברי הכנסת מהאופוזיציה, ביניהם יואל חסון וחיים ילין, שמנצלים את מיקומם באופוזיציה ומצטרפים להסתה של של חברי הכנסת הערבים. בעקבות הדברים התפתחה מהומה שהובילה להרחקתה של יו"ר סיעת הבית היהודי מהדיון.

למרות הצעקות הרמות ואי ההסכמות, בסיומו של הדיון אישרה הועדה פה אחד את העברת הדיון על החוק לוועדת החוקה, זאת בכפוף לתנאי שהציבו ח"כ טיבי כי הדיונים לא יתקיימו במהלך הפגרה, קרי עד לחודש אוקטובר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן