צפו: נחשפות שיטות הפעולה של חמאס ב"טרור העפיפונים"

צה"ל חושף הערב כי טרור ההצתות הוא מעשה מכוון ומתוזמן של ארגון חמאס ומפרסם את אופן הפעולה המסודר של הארגון. מצה"ל נמסר: "צה"ל פועל בעצימות עולה נגד חוליות טרור אלה ..לא נאפשר לטרור להוות איום על תושבי ישראל ושטחיה".

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/18 20:20 יא בתמוז התשעח

צפו: נחשפות שיטות הפעולה של חמאס ב"טרור העפיפונים"
שריפה בעוטף עזה בעקבות שיגור חומרי בערה מעזה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

טרור ההצתות הוא מעשה  מכוון ומתוזמן של ארגון חמאס. חמאס מוביל את תופעת טרור עפיפוני התבערה והנפץ, הוא שעומד מאחורי שיגורם והוא יישא באחריות לתופעת טרור זו. לאחר שהחלה התופעה כתופעת טרור עממי, ניכר בשבועות האחרונים כי חמאס מוביל מהלך זה כפעולה מאורגנת, במסגרתה משוגרים בלוני ועפיפוני תבערה ונפץ מגבול רצועת עזה לעבר שטחי ישראל.

שיטת הפעולה בה פועל חמאס: מפקד גזרתי בארגון הטרור חמאס פוקד על  שיגור עפיפוני או בלוני התבערה ומורה לפעילים תחתיו לייצר את העפיפון או בלון התבערה. הפעילים שקיבלו את ההנחיה מכינים את העפיפון או הבלון כאשר מחברים לו חומר בעירה הנלקחים ממוצבי חמאס. הכנת העפיפונים נעשית על-פי רוב בכמויות ובאופן סידרתי, על ידי פעילי טרור של ארגון הטרור חמאס. עם סיום ההכנות הפעילים משגרים את עפיפוני ובלוני הנפץ ליעדים שמאפשרים הדלקת שריפות רחבות.

מצה"ל נמסר כי: "מדובר בטרור המוכוון נגד אוכלוסיית תושבי ישראל ושטחי חקלאות וטבע. צה"ל פועל בעצימות עולה נגד חוליות טרור אלה - בירי בסמוך להן, נגד תשתיות טרור המשויכות אליהן ונגד יעדי חמאס בעומק רצועת עזה. לא נאפשר לטרור להוות איום על תושבי ישראל ושטחיה".

שר החינוך וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני נפתלי בנט אמר בתגובה לחשיפה: ״הוויכוח הוכרע: ‏לא ילדים ולא עממי. ‏כעת גם צה״ל קובע שטרור האש והמטענים האוויריים הוא טרור שמתוכנן, מונהג ומבוצע על ידי חמאס״.