צפו: מצפת ועד שדרות ילדים מתפללים על הגשמים

ילדי החמ"ד התכנסו בקרית החינוך בשדרות לתפילה על הגשמים, ביום הראשון לשאילת הגשמים. התפילה הוקדשה לרפואתו של הרב אלישע וישליצקי. יו"ר החמד ד"ר אברהם ליפשיץ: "תפילתם של תינוקות של בית רבן מתקבלת". גם ילדי צפת הגיעו לכינרת עם הרב אליהו להתפלל על הגשמים

חדשות כיפה יהונתן קליין 16/10/18 11:32 ז בחשון התשעט

צפו: מצפת ועד שדרות ילדים מתפללים על הגשמים
תפילת הילדים בשדרות, צילום: יח"צ חמ"ד

עשרות אלפי תלמידי ותלמידות החמ"ד השתתפו הבוקר (ג'), ז' חשון, בתפילת רבים על הגשמים. התפילה הוקדשה לרפואתו של הרב אלישע וישליצקי, איש כללי שדואג תמיד לעמ"י ושהעיר שדרות קרובה לליבו. התפילה התקיימה בקרית החינוך חמ"ד אמי"ת שדרות, כאמירה שהחמ"ד מחבק את תושבי עוטף עזה, והועברה בשידור ישיר בפייסבוק.

גם בצפת החלו התפילות להורדת גשמים. כ- 300 תלמידים מבית ספר האר"י בצפת, רבה הראשי של העיר צפת-הרב שמואל אליהו, רבנים ואישי ציבור הגיעו לחוף מפרץ אמנון של איגוד ערים כינרת לתפילת "מוריד הגשם" למען שנה גשומה.

בנוסף לתפילה קיימו פעילות לימודית חווייתית לאורך 'שביל סובב כינרת' ובחוף מפרץ אמנון, לרבות דגימת איכות מי הכינרת, הסבר על הצמחייה, בעלי החיים באגם וכד'.

בצהריי היום הצטרף לפעילות הרב הראשי לצפת, הרב שמואל אליהו ורבנים נוספים מבית הספר, שקיימו תפילה מרגשת לשנה גשומה בליווי שופרות.

"הפעם האחרונה שעשינו תפילה שכזו היתה לפני 16 שנים, לפני חורף 2002/3, שהגיע לאחר מספר שנות בצורת שהכינרת היתה בשיא השפל ולשמחתנו לאחר מכן, חווינו חורף סוער עם גשמים רבים וכמויות גשמים שלא נמדדו עשרות שנים. כשבורא עולם מרעיף שפע, הוא מביא ברכה עד בלי די" ציין רב בית ספר האר"י בצפת, דוב סנדמן.

צפו בתפילת הילדים: (צילום: (יח"צ חמ"ד)

אברהם ליפשיץ ראש מנהל החמ"ד אמר "תפילתם של רבים ובפרט תינוקות, נערים ונערות של בית רבן, מתקבלת ואנו תפילה שהקב"ה יפרוש עלינו שנה ברוכה בגשמים ובשקט בטחוני. הנוכחות שלנו פה בשדרות היא אמירה - החמ"ד עם עם-ישראל. עוטפים אתכם באהבה גדולה."

ראשי החמ"ד מברכים את הילדים

ראשי החמ"ד מברכים את הילדיםצילום: יח"צ חמ"ד

תפילת הילדים בשדרות

תפילת הילדים בשדרותצילום: יח"צ חמ"ד

 

צילום: ללא