צפו: חרדים קרעו שלטי בחירות של רחל עזריה

המועמדת לראשות עיריית ירושלים תכננה להשיק את קמפיין הבחירות שלה, ומי שהגיעו "לעזרתה" היו מספר חרדים שתלשו שלטים עם תמונתה מאוטובוס, "ניסיון אלים". במקביל היו מי שטענו לפרובוקציה מכוונת מצד אנשיה

חדשות כיפה משה ויסטוך 23/07/18 08:56 יא באב התשעח

צפו: חרדים קרעו שלטי בחירות של רחל עזריה
רחל עזריה, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

השקת קמפיין הבחירות של ח"כ רחל עזריה לראשות עיריית ירושלים שתוכנן להבוקר (שני), נתקל ב"קשיים" לאחר שקבוצת חרדים תלשה בצאת צום תשעה באב שלטים שנתלו על אוטובוס ושנשאו את תמונתה.

אנשיה של עזריה תלו את שלטי הבחירות על גבי 300 אוטובוסים ברחבי העיר תחת הכותרת "תאמינו. זה אפשרי לחיות יחד". עם זאת, מספר מצביעים פוטנציאלים מהמגזר החרדי לא כל כך התחברו למסר. 

חברת כולנו נתנה באמצעות השלטים מספר דוגמאות לצורך לחיות יחד בירושלים. באחד השלטים צוין כי באוטובוס עליו הוא נתלה נוסעים יחד "גולנצ'יק ותושב בית צאפאפ". בשלט אחר נכתב כי את התחבורה הציבורים חולקים יחד "חב"דניק וסטודנטית מבצלאל", או "אוהדי בית"ר וקטמון" וכדומה

המועמדת שהצטרפה לפני מספר שבועות למירוץ על ראשות העיר סיפרה כי במהלך הלילה קיבלה סרטונים שונים שבהם נראים חרדים תולשים את השלטים וטענה כי דווקא תומכיה מהמגזר החרדי  "הזדעזעו מהמעשה והביעו שאט נפש".

לצד זה, היו מי שמתחו ביקורת על חברת כולנו ואף רמזו כי השלטים נתלו בכוונה באוטובוסים שעברו בשכונות חרדיות, מתוך ידיעה שאירועים כאלה יתרחשו ויפעלו לטובת השקת קמפיין הבחירות שלה. "אתמול צילמתי את השלט על אוטובוס ברח' עזה", כתבה אחת המצייצות בטוויטר ו-2 אנשים שנסעו ברכב עם חלונות פתוחים מאחורי האוטובוס חייכו אליי מלא ואחת מהן רשמה משהו בפנקס. מעניין כמה רכבים היא גייסה".

לדבריה, "הניסיון האלים לפגוע במערכת הבחירות אינו משקף את ירושלים, את הירושלמים, או את הציבור החרדי. להפך. זאת קבוצה קיצונית, ושולית. בירושלים אנחנו יודעים לחיות יחד מתוך כבוד הדדי, גם אם זה לא תמיד קל. לא ניתן לקיצוניים להחליט עבורנו. במוצאי תשעה באב אני אומרת למשחיתים: את המודעות קל להדביק מחדש, בתוצאותיה של שנאת חינם הרבה יותר קשה לטפל. אבל אנחנו נעשה זאת. הרוב המכריע של תושבי ירושלים מתנער מכם. חילוניים, דתיים וחרדים כאחד".

יש לציין כי במעט הסקרים שפורסמו מאז שעזריה הצטרפה למירוץ, היא לא הצליחה להתברג בראש רשימת המועמדים. לצד זה אמרה כי מאז שהכריזה על מועמדותה "הצטרפו אלינו אלפי ירושלמיות וירושלמים מכל המגזרים המאמינים שזה אפשרי לחיות כאן יחד. כי הרי בפועל אנחנו עושים זאת בירושלים, כשאין קיצונים ועסקנים שבאים להפריע".

עוד היא אמרה כי "בשונה מהמועמדים האחרים המייצגים בלי יוצא מן הכלל את הקיצון של הסקטור שלהם, ולא מנסים לגשר ולהציע פתרון לאיך חיים פה יחד יום לאחר הבחירות, אני מציעה ירושלים מכילה ופלורליסטית, שמתנגדת לשיסוי ולשנאה שמטיבים רק עם העסקנים. אני היחידה שמגשרת בין הרוב הפלורליסטי שמעוניין לחיות יחד, גם בציבור החילוני, גם בציבורי הציוני דתי, וגם בציבור החרדי".