צפו: חבר הכנסת יהודה גליק פותח בשביתת רעב

חבר הכנסת יהודה גליק הודיע מעל דוכן הכנסת, כי יפתח בשביתת רעב החל מיום (ג') עד ששר האוצר כחלון ישווה את המס על הטבק לגלגול: "בתורה שאני מאמין בה חיי אדם קודמים להכל ואני לא יכול יותר לרחוץ בנקיון כפי, ואני לא יכול יותר לומר שידיי לא שפכו את הדם הזה".

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/06/18 21:51 כח בסיון התשעח

צפו: חבר הכנסת יהודה גליק פותח בשביתת רעב
צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

בנאומו אמר ח"כ גליק: "לפני כמה דקות עמדו פה שתי נשים וביקשו לעמוד דומיה לזכר שמונה נשים או ארבע נשים שמתו. מי יעמוד דומיה לזכר שמונת אלפים אנשים שמתו השנה בגלל העישון? מי יעמוד דומיה לזכרם? הם לא נחשבים? ארגוני הבריאות העולמיים פונים למדינת ישראל ומבקשי להשוות את המס על הטבק לגלגול, ואדון שר האוצר שם פס.

ועדת הכספים בראשות חבר הכנסת גפני, פה אחד הצביעה וקראה לשר האוצר להשוות את המס על הטבק לגלגול כמו על הסיגריות כי ילדים נכנסים לסופר וקונים טבק, ושר האוצר משה כחלון מצפצף צפצוף אחד ארוך. וועדת העבודה הרווחה והבריאות בראשות ח''כ אלי אלאלוף הצביעה פה אחד בקריאה להשוות את המס על הטבק לגלגול, ואדון משה כחלון מוציא להם לשון ועושה להם 'נה'.

מכיוון שבתורה שאני מאמין בה חיי אדם קודמים להכל ואני לא יכול יותר לרחוץ בנקיון כפי, ואני לא יכול יותר לומר שידי לא שפכו את הדם הזה, על כן ממחר אני פותח בשביתת רעב ללא הגבלה עד שלשר האוצר יהיה אכפת מילדי ישראל".