צפוף במירוץ לקריה: עוד גנרל הודיע על כניסתו לחיים הפוליטיים

סגן הרמטכ"ל לשעבר, האלוף במילואים עוזי דיין, הודיע על התמודדותו ברשימת הליכוד לכנסת, "אפעל על מנת שאכהן כשר הביטחון של מדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/19 13:07 ב בשבט התשעט

צפוף במירוץ לקריה: עוד גנרל הודיע על כניסתו לחיים הפוליטיים
ייבחר לכנסת? דיין ונתניהו, צילום: פלאש 90. אוליבייר פיטוסי

סגן הרמטכ"ל לשעבר, האלוף (במיל') עוזי דיין הודיע היום (שלישי) על כוונתו להתמודד לרשימת הליכוד לכנסת הקרובה, וכי הוא מתכנן להתמנות לתפקיד שר הביטחון.

"אתמודד בפריימריס בליכוד לקראת בחירות 2019 ואפעל על מנת שאכהן כשר הביטחון של מדינת ישראל", אמר דיין שיתמודד כנציג מחוז מישור החוף בפריימריס הקרובים, שייערכו ב-5 בפברואר.

לדבריו, "אתגריה הביטחוניים של מדינת ישראל הולכים ומתעצמים. אנו עדים להסלמה בגבול הצפון ובעזה ולהתרבות הפיגועים הקשים ביהודה ושומרון, אשר גבו מחירי כבדים בנפש בשבועות האחרונים. בעת הזו, כאשר איראן  נושפת  בגבולה הצפוני של ישראל, מחבלים חופרים מנהרות מתחת לרגלי התושבים בדרום ובצפון, מחבלים מבצעים פיגועים קשים ביותר ביו"ש הכרחי כי תיק הביטחון יישאר בידי הליכוד וכי בתפקיד שר הביטחון יכהן אדם אחראי, מנוסה ובעל הבנה בענייני הביטחון של ישראל, כמו גם באתגרים האזוריים הניצבים לפתחה".

יש לציין כי קיימים מספר פוליטיקאים הרואים את עצמם כמועמדים לתפקיד שר הביטחון, ביניהם יואב גלנט ואבי דיכטר שגם הם יתמודדו על מקומם בליכוד, נפתלי בנט שהצהיר על כך לא פעם בעבר, גל הירש וגבי אשכנזי שעדיין לא ידוע במסגרת איזו מפלגה ירוצו, וכן בני גנץ שהאפשרות שיזכה בתפקיד סבירה בהחלט לאור מצבו בסקרים.

עם זאת, דיין ניסה להסביר מדוע הוא מתאים לתפקיד, "עשרות השנים בהן כיהנתי בתפקידים ביטחוניים בכירים ורגישים ביותר, ביניהם סגן הרמטכ"ל, מפקד סיירת מטכ"ל, ראש המועצה לביטחון לאומי ותפקידים נוספים, מכשירות אותי לכהן כשר הביטחון של מדינת ישראל, הניצב לצידו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בהנהגת המדינה לביטחון בכל הגזרות".