בקרוב תחנות משטרה גם בערים ערביות

ועדת הפנים אישרה הצעת החוק שמאפשרת לראשי ערים להקים תחנות משטרה, גם אם המועצות מתנגדות. המטרה: לתת מענה לראשי יישובים ערביים שנתקלים בהתנגדות מצד גורמים קיצוניים. ארדן: "יסייע לחזק את הציות לחוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/18 16:19 כז בתמוז התשעח

בקרוב תחנות משטרה גם בערים ערביות
השר ארדן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ועדת הפנים של הכנסת אישרה היום (ג') לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לתיקון פקודת העיריות, המאפשרת הקמת תחנת משטרה בשטחה של עיר גם אם מועצת העיר מתנגדת למהלך. 

הצעת החוק שהגיש השר לביטחון הפנים גלעד ארדן מהווה חלק מהתוכנית לחיזוק האכיפה ומתן שירותי משטרה לחברה הערבית. מטרת התיקון היא לתת מענה לראשי ערים ויישובים ערביים הנתקלים בגורמים קיצוניים אלימים, שמסכלים את הקמת תחנות המשטרה ביישובים הערבים על ידי איומים על חברי מועצת העיר.

"אם לא אישרה מועצת רשות מקומית עשייה במקרקעין לצורך הקמת תחנת משטרה הנכללת בתכנית הרב-שנתית לפי החלטת ממשלה, בתוך חודשיים מיום שהונחה לדיון הצעת ההחלטה בעניין, לא תהיה עוד עשייה במקרקעין כאמור טעונה ההחלטה של המועצה", נכתב בהצעת החוק.

באפריל 2016 אישרה הממשלה את תוכנית השר ארדן לחיזוק מערך המשטרה ביישובי המגזר הערבי ובירושלים. התוכנית כוללת השקעה בסך שני מיליארד שקלים. השר ארדן הכין תוכנית חומש להקמת 17 תחנות ונקודות משטרה במגזר הערבי והבדואי, גיוס של כ-2,000 שוטרים ושדרוג תחנות שכבר פועלות ביישובים שבהם נמדדת רמת פשיעה ואלימות גבוהה יותר. 

"הצעת החוק שעברה היום היא צעד חשוב במהפכה שאני מקדם לחיזוק האכיפה בחברה הערבית. התוכנית להקמת תחנות משטרה ביישובים הערבים תסייע לחזק את האכיפה ואת תרבות הציות לחוק ביישובים אלו, שקיבלו שירותי משטרה חסרים במשך עשרות שנים", אמר השר ארדן. 

"לצערי, התוכנית נתקלה בהתנגדויות של חברי מועצות ערים משיקולים לא ענייניים ובניגוד גמור לטובת תושבי הרשות, והצעת החוק שאושרה היום תאפשר לנו להתקדם עם הקמת התחנות למרות התנגדות זו".