צעד גדול בדרך לרבנות

שלהבת חסדיאל שמונתה מטעם שר הדתות דוד אזולאי לאחת מעשר הנשים שישתתפו בגוף הבוחר לרבנות הראשית: "צירוף נשים כנציגות לאסיפה הבוחרת את המועצה מחזק את מעמדן של הנשים וזה מהלך מבורך"

חדשות כיפה מירב כהן 12/08/18 16:06 א באלול התשעח

צעד גדול בדרך לרבנות
שלהבת חסדיאל, צילום: ישראל מזרחי

שלהבת חסידאל נבחרה על ידי שר הדתות דוד אזולאי לאחת מעשרת הנשים שיישבו בגוף הבוחר לרבנות הרשית שאמורות להתקיים בכה' באלול. 

חסידאל(47) היא עיתונאית חרדית ואם לשלושה ילדים. הייתה כתבת פוליטית של העיתון "יום ליום", וכן של השבועון החרדי "בקהילה". ככזו היא נחשבת לפורצת דרך במקום שנחשב עד אז כמעוז גברי בחברה החרדית. בשל כך היא אף נאלצה תקופה לכתוב תחת השם ש. חסדיאל וח. שלהבת, עד שמעסיקיה התרצו שתכתוב בשמה המלא.

כיום, בנוסף לניהול ועריכת המגזין, עוסקת חסדיאל, דרך חברת אריאל, בייעוץ בענייני תרבות המגזר החרדי לעיריית ירושלים ושמשת כיועצת של האו"ם לענייני מגזר החרדי. 

בשיחה לכיפה חסדיאל אמרה ששיקולה בבחירת המועמד לרבנות הראשית יהיו מקצועיים ולטובת הציבור. "המשימה החשובה שלדעתי משותפת לכולנו היא להוקיר מעמד הרבנות ולהנגיש את צרכי הדת לכלל הציבורים השונים"

כשנשאלה על הסדרת מעמדן של הנשים בגוף הבוחר לרבנות ולא על פי חסדי השר ענתה: "איני מערבת במינויי היבטים פוליטיים ולכן השאלה לא רלוונטית. אני חושבת שעצם צירוף נשים כנציגות לאסיפה הבוחרת את המועצה מחזק את מעמדן של הנשים וזה מהלך מבורך"

חסדיאל הוסיפה איך לדעתה הרבנות הראשית צריכה להראות בעתיד: "תפקידה של הרבנות הראשית במתן מענה לצורכי הדת של כלל אזרחי ישראל, באופן של כבוד ובדרך ארץ שקדמה לתורה. תפקידנו לכבד ולהוקיר את מוסד הרבנות ולשמור מכל פגיעה אפשרית בה ובסמכותה שכן השפעתה פרוסה הרבה מעבר לרבני ערים ועריכת חופות אלא בייצוג ערכי התורה בארץ ובעולם".