ציפיות נמוכות ואדישות: משלחת אמריקאית מנסה להתניע את התהליך מדיני

ג'ארד קושנר הגיע לביקור באזור כחלק מנסיונות הממשל בארה"ב למצוא נוסחה לחידוש תהליך השלום. הערבים בטוחים שהאמריקאים מוטים לטובת ישראל. נתניהו הצהיר על התנגדותו להקמת מדינה פלשתינית

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/08/17 08:02 ב באלול התשעז

ציפיות נמוכות ואדישות: משלחת אמריקאית מנסה להתניע את התהליך מדיני
תומך בישרא. קושנר ונתניהו, צילום: פלאש 90. מתי שטרן

יועצו וחתנו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר הגיע הלילה (רביעי) לביקור בישראל וברשות הפלסטינית כחלק מהנסיון של הממשל בארה"ב למצוא נוסחה לחידוש תהליך השלום. קושנר יגיע לאחר שקיים בימים האחרונים סבב שיחות בשורה של מדינות ערביות, כדי לבחון כיצד אלה יוכלו לסייע בהתנעת המשא ומתן בין הצדדים. עם זאת, בשני הצדדים הביעו ספקנות בנוגע לסיכוי להשיג פריצת דרך. כך דווח ב'הארץ'.

ביקורו של קושנר מגיע על רקע ציפיות נמוכות והקשחת עמדות משמעותית, הן בצד הפלסטיני והן בצד הישראלי. שורה של בכירים פלסטינים אמרו בימים האחרונים בעילום שם כי צוות השלום של הממשל מוטה לטובת העמדות הישראליות, ואף משתמש בדפי המסרים של נתניהו. הנשיא עבאס נמנע משימוש במלים דומות, אך מתח ביקורת על ממשל טראמפ בתחילת השבוע, בפגישה עם משלחת מרצ, ואמר כי אינו מבין את התנהלות הבית הלבן בכל הנוגע לתהליך השלום.

בצד הישראלי נרשמה גם כן אדישות והקשחת עמדות. בשיחה שערך ראש הממשלה עם כתבים לאחר פגישתו עם הנשיא פוטין, התחמק נתניהו מלהשיב לשאלות על ביקורם של קושנר והמשלחת מוושינגטון. בשבועות האחרונים, על רקע החקירות נגדו, השמיע נתניהו עמדות נציות במיוחד בנושא הפלסטיני. בכנס התמיכה שאורגן למענו לפני כשבועיים, הביע נתניהו התנגדות להקמת מדינה פלסטינית ולכל נסיגה מהגדה המערבית.