צהר נגד אתר כיכר השבת: תביעת דיבה בסך מאה אלף שקל

בארגון הרבנים תבעו את האתר החרדי, לאחר שפורסמה בו כתבה שקשרה בין הארגון לבין קריאה שלא להתחתן כדת משה וישראל. "קצנו בפרסומים השקריים אודותינו הנובעים מקנאה ומפחד", אמרו בצהר

חדשות כיפה דויד ליבנה 08/06/18 12:16 כה בסיון התשעח

צהר נגד אתר כיכר השבת: תביעת דיבה בסך מאה אלף שקל
יו"ר צהר הרב סתיו, צילום: פלאש 90

ארגון רבני צהר הגיש השבוע תביעה נגד אתר כיכר השבת, עורך האתר חיים אילוז והעיתונאי ישראל כהן על סך של מאה אלף שקלים, בעקבות פרסום ידיעה חדשותית שקרית לכאורה בשבוע שעבר. כתב התביעה הוגש לבית משפט השלום בירושלים על ידי עורכי הדין אסף בנמלך ונעמה הורן.

כתב התביעה הגיע לאחר שהאתר המזוהה עם המגזר החרדי והנחשב למשפיע מאוד בציבור זה פרסם כתבה שכותרתה "קריאה מקוממת - הקידום למיזם של צהר: 'לא להתחתן כדת משה וישראל'".

הידיעה פורסמה בעקבות מאמר דעה שעלה באתר ynet. המאמר המדובר התפרסם כמכתב מאת אם דתיה הכותבת לבתה החוגגת בת מצווה, ובו נכתב כי בבוא הזמן, ממליצה האם לבתה שלא להתחתן כדת משה וישראל, וזאת משום שחתונה כדת משה וישראל עלולה לכלוא את בתה ולגרום לה צער רב. "בבוא היום אם חלילה ישתבש משהו ותרצי להיפרד מעל אישך, את עלולה למצוא את עצמך בצרה ללא פתרון", נכתב. 

בידיעה שפורסמה בכיכר השבת נטען כי צהר עומדת מאחורי מאמר הדעה על מנת לקדם את מיזם הנישואין שהארגון מוביל. טענה זו הועלתה על יסוד קיומו של לינק בעמוד האינטרנט בו פורסם המאמר למיזם הסכם טרום הנישואין של צהר.

בכתב התביעה נטען כי לצהר לא היתה כל זיקה או קשר למאמר הדעה, וכי הלינק לא צורף על ידיה או על ידי מי מטעמה. עוד נטען כי האמור במאמר הדעה סותר את מדיניות וחזון צהר, וכי "מדובר בהשמצה מכוונת וכי גם לאחר שנמסרה לכתב הכחשה – לא הוסרה הידיעה".


להורדת הקובץ

בצהר הבהירו כי הארגון מחתן במהלך השנה כ-5,000 זוגות כדת משה וישראל על ידי רבנים יראי שמיים שמתנגדים בכל תוקף למאמר שהתפרסם באתר ynet. "הארגון קץ בפרסומים השקריים על אודותיו הנובעים מקנאה ומפחד מהצלחתו בקידום רבבות לדרכה של תורה, וכי פרסומים אלה מסבים נזק משמעותי ובכוונת הארגון להלחם בהם", נאמר.

מאתר כיכר השבת לא נמסרה תגובה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן