צה"ל תקף ברצועת עזה. מחבלים ירו רקטות על ישראל

ההסלמה בדרום נמשכת לאחר שמטוס קרב וכלי טיס נוספים תקפו מטרות בצפון רצועת עזה, בתגובה לשיגור בלוני הנפץ לכיוון ישראל. מאוחר יותר ביצעו מחבלים שיגורים לעבר יישובי עוטף עזה שנפלו בשטחים ולא גרמו לנפגעים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/19 06:56 כז בניסן התשעט

צה"ל תקף ברצועת עזה. מחבלים ירו רקטות על ישראל
צילום: הדס פרוש פלאש 90

צה"ל תקף הלילה (ה') ברצועת עזה בתגובה לשיגור בלוני נפץ ותבערה לכיוון עוטף עזה. מחבלים ירו בתגובה הבוקר 2 טילים שנפלו בשטחים פתוחים. לא היו נפגעים.

בתקיפת חיל האוויר לקחו חלק מטוס קרב וכלי טיס נוסף שתקפו מספר יעדי טרור במתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה.

 בצה"ל הדגישו כי התקיפה בוצעה בתגובה להסלמה האחרונה מצד מחבלי הרצועה והוסיפו כי הם רואים "חומרה כל ניסיון לפגיעה באזרחי ישראל וימשיך לפעול נגד פעולות טרור אלו. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה".

בתגובה לתקיפה, נשמעו הבוקר אזעקות צבע אדום במועצות אזוריות שונות בעוטף עזה, אך לפי הדיווחים הנפילות היו בשטחים פתוחים ללא נפגעים.

בימים האחרונים, על רקע ניסיונות ההסדרה בין ישראל לחמאס, חלה הסלמה במצב הביטחוני. בתחילת השבוע דווח על שיגורים שיצאו מרצועת עזה ונפלו בים שבשטח הרצועה. בג'יהאד האיסלאמי טענו כי מדובר בניסוי, אך דובר צה"ל הדגיש כי ארגון הטרור ביצע ירי על ישראל שכשל. בתגובה לירי צמצם הצבא את שטח הדייג לפלסטינים באזור ואתמול, איים חמאס כי אם המצב יימשך הוא יתקוף את ישראל דווקא בתקופת קיום תחרות האירוויזיון בתל אביב.