צה"ל נערך לחיסולים ממוקדים של בכירי חמאס

בחודשים האחרונים מערכת הביטחון נערכת לתקיפה של בכירי חמאס בשל ההסלמה בדרום. בצה"ל מעריכים כי גם תקיפות של נכסים אסטרטגיים של חמאס עדיפות על מערכה כוללת.

חדשות כיפה מירב כהן 12/08/18 14:46 א באלול התשעח

צה"ל נערך לחיסולים ממוקדים של בכירי חמאס
תקיפה בעזה. ארכיון, צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

במערכת הביטחון נערכו בחודשים האחרונים להתנקשות בבכירים בחמאס ברצועת עזה, כתגובה להסלמה ברצועה מאז תחילת ההפגנות סמוך לגדר.

בצה"ל ובשב"כ מעריכים כי הסיכולים הממוקדים עדיפים על תקיפה נרחבת בשטח הרצועה, שעשויה לכלול כניסת כוחות קרקעיים. אולם עד כה, הוחלט שלא להוציא לפועל את ההתנקשויות, כדי למצות את מאמצי התיווך של מצרים והאו"ם.

בצה"ל מעוניינים לדחות כל עימות נרחב ברצועה לפחות עד סוף 2019, המועד המתוכנן להשלמת המכשול בגבול הרצועה. בכיר ביטחוני אמר לאחרונה בפורום סגור כי השלמת המכשול יהיה האירוע האסטרטגי המשמעותי ביותר מול החזית בעזה.

החיסולים הממוקדים הוכיחו את עצמם בעבר כאשר ישראל חיסלה בכירים בחמאס ויצרה כאוס ברצועה ובלבול בין הארגונים השונים הפועלים בה.   

מיום שישי האחרון נשמרת הרגיעה בדרום ולא נרשמו שיגור טילים או עפיפוני תבערה לאחר שצה"ל הגיב להסלמה ותקף כ-150 מטרות בעזה. בצה"ל מעריכים כי גם תקיפות של נכסים אסטרטגיים של חמאס עדיפות על מערכה כוללת.