צה"ל נטרל מנהרת טרור שחדרה לישראל

הותר לפרסום כי נוטרלה מנהרת טרור התקפית של ארגון הטרור חמאס שחדרה לשטח ישראל ממרכז רצועת עזה. שר הביטחון: "איננו מפסיקים לעבוד לרגע, מעל ומתחת לקרקע"

חדשות כיפה גלעד כהן 11/10/18 13:09 ב בחשון התשעט

צה"ל נטרל מנהרת טרור שחדרה לישראל
המנהרה שנוטרלה, צילום: דובר צה"ל

צה"ל אישר לפרסום היום (ה') כי כוח צה"ל ניטרל באמצעות פעולה הנדסית בשטח מדינת ישראל מנהרת טרור התקפית של ארגון הטרור חמאס שחדרה לשטח ישראל ממרכז רצועת עזה. שר הביטחון אביגדור ליברמן: "איננו מפסיקים לעבוד לרגע, מעל ומתחת לקרקע. מנהרת הטרור שהשמדנו הבוקר היא עוד מנהרה שלא תעמוד לחמאס במערכה הבאה. בכל יום אנחנו מתקדמים עוד צעד בדרך לחיסול נשק המנהרות".

המנהרות שנוטרלו

המנהרות שנוטרלוצילום: דובר צה"ל

 
תוואי המנהרה אותר במסגרת המאמץ המתמשך לאיתור מנהרות טרור ולנטרולן,  מאמץ טכנולוגי, מבצעי ומודיעיני שהחל במבצע "צוק איתן" והורחב בשנה האחרונה. המנהרה מסועפת במספר מקומות, נחפרה מכמה סדנאות חפירה ומשלבת שיטות שונות של בנייה. היכולות הטכנולוגיות של צה"ל משתפרות כל העת וימשיכו להביא הישגים בזיהוי המנהרות בהמשך לנטרולן. במקביל נמשכות העבודות להקמת המכשול התת קרקעי. 
 
 
מאז אוקטובר 2017 נוטרלו 15 מנהרות ברצועת עזה. ארגון הטרור חמאס ממשיך להשקיע משאבים רבים להקמת תשתיות שמטרתן פגיעה באזרחי ישראל. השקעה כלכלית זו, שבאה על חשבון רווחתם של תושבי מוכיחה את ניצול האוכלוסייה בעזה, לצרכי טרור. 

שר החינוך וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, נפתלי בנט, התייחס כעת להשמדת מנהרת הטרור מגבול רצועת עזה: ״לפני מספר דקות צה״ל הודיע על השמדת מנהרת טרור מרצועת עזה לתוך מדינת ישראל.
אני מברך את כוחות צה״ל על ההצלחה הגדולה במניעת חדירות מתחת לאדמה. עכשיו מדינת ישראל צריכה למנוע חדירות מחבלים מעל האדמה. באופן יומיומי מחבלים מפרקים את הגדר, נכנסים לישראל, מניחים מטענים ויוצאים בחזרה. הגיע הזמן לאגרוף פלדה ומדיניות של אפס מחבלים חודרים למדינת ישראל״.