צה"ל מציג: הלוחמות הימיות הראשונות

חמש מתגייסות טריות,אליהן תצטרף בהמשך חיילת נוספת, החלו את הכשרתן כלוחמות בספינת הטילים החדשה, 'סער 6', שתכנס לשירות חיל הים בשנה הקרובה. התפקידים אותם ימלאו: בקריות שליטה ובקרה, ובקריות תקיפה

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/11/18 06:00 כ בכסלו התשעט

צה"ל מציג: הלוחמות הימיות הראשונות
הלוחמות החדשות, צילום: דובר צה"ל

הלוחמות הימיות הראשונות התגייסו השבוע במסגרת מחזור גיוס נובמבר 2018. החמישה, אליהן תצטרף בהמשך לוחמת נוספת, ישרתו בסיום הכשרתן בספינות הטילים מדגם 'סער 6' שתצטרף בקרוב לשירות חיל הים.

הלוחמות ישרתו על ספינת הטילים 'אח"י להב', מדגם 'סער 5', שהותאמה לקליטתן, ובעוד יעברו לספינת המגן החדשה במטרה להגן על הנכסים האסטרטגיים הימיים של מדינת ישראל.

הספינה החדשה סער 6

הספינה החדשה סער 6צילום: דובר צה"ל

 המתגייסות הגיעו לבה"ד זרוע הים בחיפה, החלו טירונות והכשרה שאורכה כחצי שנה. שני התפקידים, אליהם הן יוכשרו, הם בקריות שליטה ובקרה, שאחראיות על בניית תמונה ימית, ובקריות תקיפה, שאחראיות על הפעלה ותפעול של אמצעי לחימה בספינות טילים של זרוע הים. בצה"ל ציינו כי גיוסן של הלוחמות בשלב זה הינו חלק מתכנון ארוך טווח של קליטת ספינת הטילים החדשה. 
 
ספינות המגן החדשות עתידות להצטרף לשורת ספינות הטילים הקיימות בשייטת 3, אשר מהווה הגדולה ביחידות הלוחמה של זרוע הים. בין משימותיה: הגנת גבולות הארץ, השגת עליונות ימית, קיום ריבונות ישראל במרחבי הים הקרוב והרחוק, מיגור ציי המלחמה של האויב ושותפות משמעותית במשימות מורכבות וחשאיות במסגרת המערכה שבין המלחמות.