צה"ל מגבה את החיילים שהותקפו על ידי ערביות

בצבא אישרו באופן רשמי כי הערביה שהכתה קצין ולוחם מגבעתי אכן נעצרה. על תפקוד החיילים הם אמרו כי הקצין בשטח "פעל באופן מקצועי בכך שלא נגרר לאלימות, אך היה ניתן לעצור את הפלסטיניות בשטח"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/12/17 08:54 א בטבת התשעח

צה"ל מגבה את החיילים שהותקפו על ידי ערביות
למרות הביקורת, מגבים את הכוח שהותקף, צילום: פלאש 90. גפן רזניק

בדובר צה"ל אישרו הבוקר (ג') כי עאהד תמימי, הצעירה הערביה שתקפה עם חברתה לוחמים מחטיבת גבעתי בנבי סאלח, אכן נעצרה. בנוסף הם גיבו את הכוח על חוסר תגובתו.

"הלילה עצרו כוחות צה"ל ומג"ב פלסטינית תושבת נבי צאלח בחשד לתקיפת קצין וחייל צה"ל", נכתב בהודעה הרשמית וצויין כי "זו הועברה לחקירה". עוד נמסר כי ה"פלסטינית השתתפה בהפרת סדר אלימה שהתקיימה ביום שישי האחרון בנבי צלאח במהלכה יידו כ- 200 פלסטינים אבנים לעבר כוחות צה"ל".

https://www.facebook.com/divnews1/videos/732208293652329/

בצבא המשיכו בתיאור האירוע כפי שעל מחקירתם הראשונית, "במהלך הפרת הסדר, נכנסו מספר פלסטינים לתוך בית סמוך והמשיכו לזרוק אבנים מתוכו לעבר החיילים בהסכמת המשפחה. הכוחות הוציאו את כלל מפרי הסדר מתוך הבית ונשארו לעמוד בפתחו על מנת למנוע כניסה נוספת. בהמשך, יצאו מספר פלסטיניות אל החיילים במטרה ליצור פרובוקציה".

על תפקוד הקצין והלוחם אמרו בצה"ל כי טוב שלא הגיבו אך הדגישו כי לפי הנוהל הקיים הם יכלו לעצור את הצעירה כבר בזמן האירוע, "מתחקיר ראשוני שקיים מפקד גדוד 'רותם' עולה כי מפקד הפלוגה הגיע בעצמו סמוך לבית על מנת למנוע ממפרי סדר נוספים להיכנס אליו. מהתחקיר עולה כי מפקד הכוח, לו נתון שיקול הדעת המבצעי, פעל באופן מקצועי בכך שלא נגרר לאלימות, אך היה ניתן לעצור את הפלסטיניות בשטח,  מכיוון שהופעלה על ידן אלימות פיזית והן בשל העובדה כי ניסו להפריע לחיילים לבצע את משימתם".