צה"ל מאשים את חמאס בירי לשרון ומגייס אנשי מילואים

לאחר הערכת מצב שקיים הרמטכ"ל כוכבי, הוחלט בנוסף על הקפצת 2 חטיבות ומפקדת אוגדה לאזור הדרום. בצבא הדגישו כי הטיל יוצר על ידי ארגון הטרור מעזה והסבירו כי הוא לא ייורט מאחר וכיפת ברזל "מגנה באזורים שהיא פרוסה בהם לפי הערכת מצב"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 25/03/19 10:26 יח באדר ב'

צה"ל מאשים את חמאס בירי לשרון ומגייס אנשי מילואים
ארכיון: מפקד אוגדת עזה בגבול הרצועה, צילום: דובר צה"ל

צה"ל האשים את ארגון חמאס בירי הטיל הבוקר (ב') על השרון, במהלכו נפגעו מספר בתים ונפצעו 7 בני אדם. בנוסף הוחלט לאחר הערכת מצב על תגבור כוחות בדרום וגיוס מילואים יחסית מצומצם, לקראת אפשרות שההסלמה תידרדר לכדי עימות רחב ברצועת עזה.

בתדרוך שהועבר על ידי דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, נמסר כי הטיל שוגר מאזור רפיח בשעה  5:24 בבוקר וכי מדובר ברקטה של חמאס מייצור עממי של ארגון הטרור.

.בצה"ל הדגישו כי הם "רואים בחמאס אחראים כל כל מה שקורה ברצועה". לאחר הערכת מצב שקיים הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי,, הוחלט על הקפצת 2 חטיבות ומפקדת אוגדה למרחב פיקוד הדרום, ועל גיוס מילואים של מערכים מסיומים לצורכי השלמות. זאת במטרה להתכונן לכל תרחיש, לרבות מערכה כוללת ברצועה בנוסף סוכם על ביטול וסגירות מרחב הדיג וסגירת המעברים עד הודעה חדשה.

הבתים שנפגעו בשרון

הבתים שנפגעו בשרוןצילום: דוברות המשטרה

דובר צה"ל הבהיר כי לא הופעלה מערכת כיפת ברזל באזור שבו נפל הטיל ולא היה יירוט, מאחר וכיפת ברזל "מגנה באזורים שהיא פרוסה בהם לפי הערכת מצב". מוקדם יותר נפצעו 7 בני אדם כתוצאה מפגיעת הטיל במספר בתים במושב משמרות שבמועצה האזורית לב השרון. בין הפצועים, שתי נשים שפונו במצב בינוני, פעוט בן 3 ותינוקת בת חצי שנה שנפצעו באורח קל.

בחמאס טענו בפני חביר המשלחת המצרית, שעוסקת בהסדרה מול ישראל, כי הירי בוצע בטעות, כפי שטענו לפני כשבועיים לאחר שני השיגורים לכיוון גוש דן. בתוך כך, המזכיר הכללי של הג'יהאד האסלאמי, זיאד אל-נח'אלה, שיגר מסר ברור לישראל ואמר: "הזהרנו את האויב הציוני שלא יתקוף את עזה. נגיב בעוצמה לכל תוקפנות שכזו".

נערך למבצע בעזה? הרמטכ"ל כוכבי

נערך למבצע בעזה? הרמטכ"ל כוכביצילום: פלאש 90.מאיר ועקנין

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן