צה"ל לא יעניש חיילים שיפגינו נגד מצעד הגאווה בלבוש אזרחי

לאחר שהפרקליטות הצבאית התחייבה שלא יינקטו צעדים נגד חיילים שהשתתפו בהפגנת הלהט"ב, הביעו לוחמים רצון להפגין נגד מצעד הגאווה בירושלים. דובר צה"ל: "הצבא אינו מתערב בהשקפות ודעות המשרתים בו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/07/18 16:04 יט באב התשעח

צה"ל לא יעניש חיילים שיפגינו נגד מצעד הגאווה בלבוש אזרחי
הרמטכ"ל על רקע הפגנה נגד מצעד הגאווה, צילום: דובר צה"ל וחותם

הפרקליטות הצבאית הודיעה בשבוע שעבר כי לא תנקוט בצעדים משמעתיים נגד חיילים שהפגינו עם קהילת הלהט"ב נגד חוק הפונדקאות. לפניית 'כיפה', הצהירו בצה"ל כי ינקטו באופן דומה גם כלפי חיילים שישתתפו בהפגנה נגד מצעד הגאווה. 

"הבנו שהפצ"ר אישר לחיילים למחות בהפגנה של הלהט"ב וגם אנחנו רוצים להשתתף בהפגנה שלדעתנו היא חשובה", אמר לוחם, תלמיד ישיבת הסדר, מחיל התותחנים ל'כיפה'.

לדבריו, הוא ומספר חברים מיחידתו מתכננים לנצל את חופשתם מהצבא ולהגיע להפגנה המתוכננת להתקיים ביום חמישי הקרובה בירושלים נגד מצעד הגאווה בעיר, "אם זה יתאפשר נלך גם עם מדים". לצד זה, אמר כי בקרב החיילים עלה חשש "שאם יגלו שהיינו שם, ניענש גם אם נלך לבושים בבגדים אזרחיים".

יש לציין כי בתחילה הורה צה"ל לחייליו שלא ללכת להפגנה שהתקיימה בתשעה באב, אך בהמשך, כמענה לפניית האגודה לזכויות האזרח, ענתה הפרקליטות הצבאית כי "נושא השתתפותם של חיילים בהפגנות נמצא בבדיקה משפטית, אולם בכל מקרה, לא יינקטו צעדים נגד חיילים שישתתפו הערב בהפגנות למען שוויון לקהילת הלהט"ב".

הרב אפרתי מסביר כיצד לדעתו יש להתייחס אליהם

בהפגנה הזאת חיילים הורשו להשתתף, ומה עם ההפגנה נגד מצעד הגאווה?צילום: פלאש 90, מרים אלסטר

ביום חמישי הקרוב, ביוזמת מרכז ליב"ה, צפויה להתקיים סמוך לגשר המיתרים שבכניסה לירושלים הפגנה תחת הכותרת: "שומרים על הנורמליות, אומרים לא לאלימות הלהט"ב". בשנה שעברה התקיימה הפגנת מחאה דומה, בה נטל חלק נשיא ישיבת הר המור הרב צבי טאו ורבנים נוספים.

יוזמי המחאה הדגישו כי ההפגנה תתקיים באישור משטרת ישראל ובהשתתפות חלק מהרבנים שתמכו בדברי הרב אריה שטרן נגד זוגיות חד מינית, "נגמרו הימים בהם שתקנו, הגיע הזמן לומר די לאלימות ולדורסנות של ארגוני הלהט"ב!"

"אנחנו רוצים ללכת להפגנה ואפילו עם מדים", אמר חייל אחר ל'כיפה', לוחם בחטיבת מכפיר בשמו ובשם לוחמים נוספים מפלוגתו, "חשוב לנו למחות נגד סתימת הפיות. יש בפלוגה לא מעט חיילים דתיים ולא דתיים שתומכים בהפגנה ומעוניינים ללכת". לצד זה, הבהיר, "אנחנו חוששים שיעלו עלינו ויענישו אותנו". יש לציין כי לוחמים אלו לא פנו לקבלת אישור מצה"ל וכמו כן, לא ידוע על פניות כאלה ואחרות מצד לחיילים באופן רשמי לצבא

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל אינו מתערב בהשקפות ודעות המשרתים בו ולא יעניש חיילים שייקחו חלק בהפגנה בלבוש אזרחי".