צה"ל חשף מנהרת טרור נוספת. צפו בתיעוד

הותר לפרסום כי צה"ל איתר לפני מספר ימים את המנהרה החמישית של חיזבאללה שחדרה לשטח ישראל. מבצע "מגן צפוני" החל לפני קרוב לחודש ולפי ראש הממשלה הוא עומד בפני סיום

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/12/18 18:05 יח בטבת התשעט

צה"ל חשף מנהרת טרור נוספת. צפו בתיעוד
פעילות צה"ל לאיתור מנהרות הטרור בצפון, צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל התיר הערב (רביעי) לפרסום כי מנהרת טרור נוספת של ארגון חיזבאללה אותרה במסגרת מבצע "מגן צפוני". מדובר במנהרה החמישית במספר מאז שהחל המבצע לפני קרוב לחודש.

מדובר במנהרה שנחפרה מהכפר השיעי עיתא א׳-שעב וחצתה לשטח ישראל, אשר אותרה כבר לפני מספר ימים. תוואי המנהרה נוטרל לפני זמן קצר באמצעות פיצוץ. צה"ל העביר את פרטי הגילויים  לראשי הרשויות הרלוונטיים בצפון וליוניפי"ל.


 
מדובר צה"ל נמסר כי הם רואים "בממשלת לבנון אחראית לחפירת המנהרות ולהשלכות פעולה זו. מדובר בהפרה חמורה של החלטה 1701 וריבונות מדינת ישראל צה"ל ימשיך במשימת חשיפת ונטרול המנהרות על פי תוכנית.

בסיור שנערכו חברי הקבינט מדיני ביטחוני, בתחילת השבוע בצפון, אמר ראש הממשלה נתניהו כי "המבצע הזה רובו ככולו מאחורינו", והוסיף כי "צה"ל הציג בפנינו את הפעולות שלו ביחס לנטרול המנהרות ויש כאן עבודה יוצאת מן הכלל ששללה את נשק המנהרות מהחיזבאללה". יש לציין כי נתניהו תלה את ההחלטה לפרק את הממשלה וללכת לבחירות בכך שהאיום הביטחוני מצד חיזבאללה, בשמות מנהרות הטרור, כמעט והוסר לחלוטין