צה"ל הרס את ביתו של המחבל שרצח את אורי אנסבכר ז"ל

לראשונה כוחות הביטחון הרסו את שתי הדירות שהיו בחזקת המחבל רפאעיה בחברון. הרב רפי פרץ: "תדע כל אם פלסטינית שמגדלת מחבל בביתה כי יש חשבון וישראל לא שוקטת"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 19/04/19 09:39 יד בניסן התשעט

צה"ל הרס את ביתו של המחבל שרצח את אורי אנסבכר ז"ל
צילום: דובר צה"ל

בשעות האחרונות הרסו לוחמי צה"ל, בשיתוף מג״ב והמנהל האזרחי שתי דירות של משפחת המחבל ערפאת עטיה סלימאן רפאעיה, אשר היו בחזקתו של המחבל בחברון.

ערפאת עטיה סלימאן רפאעיה, רצח את אורי אנסבכר ז"ל לפני כחודשיים, ביער הסמוך לעין יעל בירושלים. לפני שבוע דחה בג"ץ דחה את עתירת משפחתו של ארפאעיה נגד הריסת ביתם. לראשונה, המדינה ביקשה להרוס שתי דירות הקשורות למחבל בבניין שבו מתגוררת המשפחה. באחת הדירות הוא התגורר עם הוריו ואחת בקומה השלישית שיועדה עבורו. 

הריסת בית המחבל בחברון

הריסת בית המחבל בחברוןצילום: דובר צה"ל

המחבלבן ה-29 היה מוכר למערכת הביטחון. מחקירתו בשב"כ עלה כי בבוקר הרצח הוא צעד מחברון כשברשותו סכין ועשה את דרכו לכיוון בית ג'אלה. הוא צעד לכיוון היער, שם הבחין באורי בת ה-19, תקף ורצח אותה. ארפעיה כבר היה כלוא בישראל בעבר על עבירות טרור מהרף הנמוך, ובהן דברי הסתה שהפיץ.

הרב רפי פרץ יו״ר איחוד מפלגות הימין והבית היהודי גיבה את מערכת הביטחון: "כפי שהצהרתי במהלך מערכת הבחירות אני בעד יד קשה נגד מחבלים! מתחיל בהריסת בתים, ביטול כל הטבות למחבלים היושבים בבתי הכלא ובהמשך גירוש משפחות ואף עונש מוות למחבלים. תדע כל אם פלסטינית שמגדלת מחבל בביתה כי יש חשבון וישראל לא שוקטת. אני מאחל לכל אזרחי ישראל בכלל וכוחות הביטחון בפרט חג שמח ושקט".

צילום: דובר צה"ל

בתגובה להריסת בית המחבל שרצח את אורי אנסבכר הי"ד, אומר ח"כ מוטי יוגב: "ברכות למערכת הביטחון, על שדאגה לבער חלק מהחמץ ערב הפסח, בהריסת בית המחבל האכזרי - רוצח הנערה אורי אנסבכר הי"ד. אין בכך ניחומים, אך יש בכך מעט מן ההרתעה שתרתיע מחבלים נוספים מלבצע את זממם ותציל חיים. בכנסת הבאה נחזק עוד יותר את כלי ההרתעה, להצלת חיים".

שי גליק  מנכ"ל בצלמו הפועל למען הרס בתי מחבלים מסר:"אנחנו מברכים על ההחלטה להרוס בתי מחבלים באופן מלא. ידע כל מחבל שכל בתיו יהרסו. והוא יענש בכל החומרה".

צילום: דובר צה"ל

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן