הקבינט החליט להבליג? צה"ל הורה לתושבי הדרום לחזור לשגרה

לאחר לילה מתוח אך שקט ובתום הערכת מצב, הסיר פיקוד העורף את ההגבלות השונות על יישובי עוטף עזה. ישיבת הקבינט הסתיימה ללא כל הודעה לתקשורת והשרים נדרשו שלא להתראיין

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/10/18 07:10 ט בחשון התשעט

הקבינט החליט להבליג? צה"ל הורה לתושבי הדרום לחזור לשגרה
החליטו שלא להחליט? הקבינט, צילום: פלאש 90. מרקו

פיקוד העורף פרסם הבוקר (חמישי) הנחיה חדשה ליישובי הדרום, לפיה ניתן לחזור לשגרה מלאה ללא כל ההתניות שנקבעו אתמול, לאחר ששתי רקטות שוגרו לכיוון באר שבע וגוש דן.

"בתום הערכת המצב", נאמר בהודעת דובר צה"ל, "הוחלט על הסרת מגבלות התגוננות באזור עוטף עזה". לפנות בוקר הסתיימה ישיבת הקבינט מדיני ביטחוני, ללא הודעה מיוחדת לתקשורת. בנוסף לכך נדרשו שרי הקבינט שלא להתראיין לכלי התקשורת.

יש לציין כי לאור התנהלות זו, לא ניתן לדעת בוודאות האם הממשלה החליטה שלא להחריף את התקיפות בעז ובכך לסיים את הסבב הנוכחי, או שצפויות הפתעות בהמשך. עם זאת, ההודעה על חזרה לשגרה יכולה ללמד כי ככל הנראה בקבינט יחכו לאירועי יום שישי כדי לבחון האם ההתפרעויות האלימות על גדר הרצועה נמשכות או מתמתנות.

הבית שנפגע מהרקטה בבאר שבע

הבית שנפגע מהרקטה בבאר שבעצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

אתמול לפנות בוקר, שיגרו מחבלים מרצועת עזה שתי רקטות ארוכות טווח לכיוון ישראל. הראשונה נחתה בים מול חופי גוש דן ואילו השניה פגעה בבית בבאר שבע, גרמה לו נזק רב והביאה לפגיעתם של אם ושלושת ילדיה כתוצאה מחרדה.

ראש הממשלה אמר במהלך אתמול כי "ישראל תפעל בעוצמה" ודברים ברוח דומה אמר גם שר הביטחון שאמר כי ינסה לשכנע את הקבינט לפעול בתקיפות מול ארגוני הטרור ברצועה. מדיווחים שונים אמש, עלה כי בישיבה התגלעו חילוקי דעות בין שר הביטחון ליברמן, שקרא להנחית מכה קשה על חמאס, לבין ראש הממשלה ושרים אחרים שסברו אחרת.