יפעת ארליך טוענת: הרבנות הצבאית צנזרה הרצאה שלי על דפנה מאיר

העיתונאית יפעת ארליך הוזמנה ליום עיון בבסיס חיל האוויר, כדי להרצות על הדמות שעליה כתבה ספר. לטענתה, צה"ל ביטל את ההזמנה מאחר שלרבנות הצבאית יש בעיה עם ארליך ועם חלק מתכני הספר. דו"צ: "יום העיון לא תוכנן בצורה סדורה. תכני היום כלל לא נבחנו על ידי הגורמים המוסמכים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/06/17 09:06 יט בסיון התשעז

יפעת ארליך טוענת: הרבנות הצבאית צנזרה הרצאה שלי על דפנה מאיר
האם לרבנות הצבאית יש בעיה איתה?, צילום: באדיבות המשפחה

האם צה"ל מצנזר את דפנה מאיר הי"ד? לטענת העיתונאית יפעת ארליך הרבנות הצבאית עומדת מאחורי ביטול הרצאה שלה שהוזמנה ע"י הצבא. בצה"ל מכחישים זאת ואומרים כי מדובר ביום עיון שלא תוכנן כהלכה.

ארליך כתבה הבוקר (שלישי) בעיתון "ידיעות אחרונות", כי לפני מספר שבועות התקשרו אליה מחיל אוויר וביקשו ממנה להרצות בפני חיילות דתיות על על דפנה מאיר ולספר על הספר שכתבה עליה שיצא בהוצאת 'ידיעות ספרים'.

לאחר שנסגרו כל הפרטים הטכניים, אומרת ארליך כי אתמול התקשרה אליה בשנית אשת הקשר מחיל האוויר והודיעה לה כי ההרצאה מבוטלת. לדברי העיתונאית, היא אמרה לה כי לאחר בקשות רבות מצדה לאישור ההרצאה, האישור המיוחל עדיין לא הגיע "והאירוע עוד רגע. אז לצערנו אנחנו נאלצים לוותר על ההרצאה. תודה רבה ששמרת לנו את הזמן! מקווה שנצליח לתאם אותה לפעם אחרת".

ארליך מציינת כי על פי מה שידוע לה, סיבת הביטול היא העובדה שלרבנות הצבאית יש בעיה אתה וככל הנראה גם עם חלק מהתכנים שנכתבו בספרה. "בעיה עם יפעת?" היא שאלה בטור שכתבה, "מוזר. הייתי בין העיתונאים הדתיים הבודדים שהביעו תמיכה ברבנות הצבאית. נתתי להם במה מכובדת בכתבות שונות מעל דפי עיתון זה ויצאתי מגדרי להגן עליהם בטורי דעה שונים. אבל מתברר שאני, אישה אורתודוקסית שאבא שלה היה רב, אינני מספיק טהורה כדי לדבר בפני חיילות צה"ל הקדושות".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "יום העיון המתוכנן עתיד להתקיים בסוף יוני. תהליך תיאום והכנת היום לא נעשה בצורה סדורה ועל פי הנהלים המקובלים בצה״ל. בפועל, תכני היום כלל לא נבחנו על ידי הגורמים המוסמכים, כך שמעולם לא אושרו או נשללו. נושא הכנת ותיאום היום יתוחקר ויילמד".