"צבוע בצבעים פוליטיים": אדלשטיין סירב לנאום בעצרת לרבין והותקף על ידי מארגני האירוע

יו"ר הכנסת הסביר כי מאחר וגורמים שונים "מתכננים לצבוע את העצרת בצבעים פוליטיים בוהקים, החלטתי שלא לקחת בה חלק". תנועת 'דרכנו' שמארגנת את הערב: "הפוסל במומו פוסל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/10/18 21:55 א בחשון התשעט

"צבוע בצבעים פוליטיים": אדלשטיין סירב לנאום בעצרת לרבין והותקף על ידי מארגני האירוע
מעדיף להעלות את זכרו של רבין במליאה. יו"ר הכנסת אדלשטיין, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

יו"ר הכנסת, ח"כ יואל (יולי) אדלשטיין, החליט הערב (רביעי) שלא לנאום בעצרת הזיכרון ליצחק רבין, בטענה שהאירוע עדיין פוליטי ולא מאחד.

"חשבתי שחצי יובל לאחר הרצח הנתעב נוכל לגבור על ההטיות הפוליטיות ולכנס ערב זיכרון מאחד", כתב אדלשטיין, כפי שפורסם לראשונה ב"החדשות", ליו"ר תנועת 'דרכנו', אשר אמונה על הפקת הערב בכיכר רבין, קובי ריכטר.

עם זאת, הסביר יו"ר הכנסת את סירובו להזמנת הארגון לנאום בעצרת, "נראה שהשעה עוד לא כשרה לכך. משהבנתי כי גם השנה מתכננים גורמים מסוימים לצבוע את העצרת בצבעים פוליטיים בוהקים, החלטתי שלא לקחת בה חלק. את דברי הזיכרון הממלכתיים שלי אשמיע במליאת הכנסת".

אדלשטיין לא יגיע לכיכר. העצרת בשנה שעברה

אדלשטיין לא יגיע לכיכר. העצרת בשנה שעברהצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ב'דרכנו' תקפו את אדלשטיין על סירובו ועל דבריו ואמרו כי "למרבה הצער, הפוסל במומו פוסל. החלטתנו לארגן עצרת זיכרון מאחדת, מכילה ומשתפת, נתקלה בהדרה, סילוף העובדות ובהסטת ידנו המושטת, מלא אחר מאשר יו"ר הכנסת".

עוד נאמר מטעם התנועה כי "דרכנו תפעל לקיומה של עצרת ממלכתית לציון יום השנה לרצח רבין, אשר תזכיר את האחריות של כולנו לפעול למען פוליטיקה נקייה מהסתה ואלימות. אנחנו נחושים בדרכנו לגשר, לחבר ולהשמיע את הקול של הרוב המתון. לא חדלנו כאשר בשנה שחלפה זכינו לביקורת משמאל, ולא נחדל כעת כאשר יו"ר הכנסת מעדיף שיקולים פוליטיים, מעוות את כוונתנו ומשיב פנינו ריקם".

לסיום ציינו כי "העצרת תהיה מאחדת ולא מסיתה, מאחה ולא מפלגת, ובעיקר לא מפלגתית או מחנאית. אנחנו מייחלים וקוראים לבואו של ציבור מגוון, רחב, מכל שבטי ישראל ורבדי החברה הישראלית. זו דרכנו".