אלפי קולות 'נמצאו מחדש' - אלו השינויים ברשימת הליכוד

לאחר הפרסום כי בקלפיות רבות בפריימריז של הליכוד נערכה ספירה לקויה, עד כדי סטייה של מאות קולות ממספר המצביעים בחלקן, נערכה ספירה מחדש של פתקי ההצבעה. השינוי העיקרי - יואב גלנט נדחק לאחור. היום ייספרו פתקי ההצבעה במחוזות

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 14/02/19 08:41 ט באדר א'

אלפי קולות 'נמצאו מחדש' - אלו השינויים ברשימת הליכוד
בחירות בליכוד, צילום: פלאש 90

סופרים מחדש. מבקר הפנים של הליכוד, עו"ד שי גלילי, הגיש בתחילת השבוע מכתב דרישה למפלגה לבצע ספירה מחדש של הקלפיות, אחרי שמצא מספר רב של קלפיות שנספרו בצורה לקויה, עד כדי חשד לזיופים או רשלנות בספירה הידנית של התוצאות של הפריימריז שנערכו ביום שלישי האחרון. הליקויים התגלו בעקבות הפרסום בחדשות 12, כאשר בחלק מהקלפיות נספרו יותר קולות לחלק מהמתמודדים מאשר מצביעים באותה הקלפי.

אמש (ד') התקיימה הספירה החוזרת, ובסיומה התברר שתוצאות ההצבעה נותרו כמעט ללא שינוי מהספירה המקורית בשבוע שעבר, על אף הליקויים. בחמישייה הראשונה הפער בין גלעד ארדן לגדעון סער הצטמצם לארבעה קולות בלבד, אך על אף זאת ארדן נשאר במקום השלישי וסער ברביעי. 

השר יואב גלנט. בדרך לליכוד

השר יואב גלנט. נדחק לאחורצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

השינוי העיקרי הוא דחיקתו של השר יואב גלנט, שהצטרף לליכוד מכולנו והגיע במקום השישי בספירה המקורית - מקום אחד לאחור, כאשר את המקום השישי תפס שר התיירות יריב לוין. השר חיים כץ עלה למקום ה-12 והשר צחי הנגבי עלה למקום ה-13. השר אופיר אקוניס ירד שני מקומות ודורג 14 ברשימה המעודכנת. השר יובל שטייניץ הוצב במקום ה-15 ואילו סגנית השר ציפי חוטובלי ירדה למקום ה-16.

ההשפעה על הרשימה מועטה אמנם, אבל הפערים במספר הקולות עצומים. כך, למשל, גדעון סער קיבל 35,941 קולות - לעומת 33,682 לפי הספירה בשבוע שעבר. מדובר בפער אדיר של 2,259 קולות שפשוט לא נספרו כראוי. גם כעת צפויים ערעורים רבים על תוצאות הספירה החוזרת מצד חלק מהמועמדים, כמו גם עתירות שעדיין עומדות, כמו עתירתה של ח"כ שרן השכל לקדם אותה ברשימה, כיוון שהשריון ל'אישה חדשה' אינו תקף, לטענתה.