פשקווילים נגד ביקור בנט: "חרפה לעיר האבות"

ברחבי קרית ארבע נתלו פשקווילים נגד השר נפתלי בנט, הקוראים למועצה לבטל את ביקורו המתוכנן ביישוב, עקב הדעות שהביע בראיונות על הלהט"בים ועל ההתמתנות הדתית

חדשות כיפה יהונתן קליין 15/10/18 13:08 ו בחשון התשעט

פשקווילים נגד ביקור בנט: "חרפה לעיר האבות"
"עמדות נלוזות". השר נפתלי בנט, צילום: הדס פרוש פלאש 90

השר נפתלי בנט צפוי לבקר היום (ב') בקרית ארבע ובחברון, אך נראה שלא כולם מרוצים מהביקור. ברחבי הקריה נתלו פשקווילים, אשר העתק שלהם נשלח לראש המועצה, ובהם קוראים מחברי המכתב, אשר לא הזדהו בשמם, לבטל את ביקורו של השר בנט במקום, כיוון שהוא "מרצה עמדות נלוזות".

במכתב הובאו ציטוטים מראיונות שערך השר בנט ב'מעריב' ובעלון השבת 'עולם קטן', בהם הוא מביע דעה חיובית על תהליך 'ההתמתנות הדתית' ועל השתלבות הלהט"בים במרחב הדתי.

״תושבי קריית ארבע היקרים", נכתב בפשקוויל, "ביום שני, עומד להגיע לעירנו, עיר האבות. שבה מסרו אלפי יהודים נפשם למען קיום התורה ומצוותיה, השר נפתלי בנט. והאמירות האלה בנט מבטא את שמחתו על ההתמתנות הדתית, על כך שבנים רבים מעדיפים להיות לא דתיים אלא מסורתיים. על חזונו שבמדינת ישראל יעשו קידוש וידליקו חשמל בשבת, וכן על כך שצריך לתת סוף סוף זכויות לקהילה הלהטבי"ת. ביקורו של אדם כזה, עם דעות כאלה הבזות למסירות נפש למען קיום התורה לפרטי פרטיה, החושבות שזה דבר עתיק, ש"זה לא בכיוון היום" – מביקור כזה, הוא חרפה לעיר האבות."

צילום המכתב

צילום המכתבצילום: צילום מסך

התושבים מסיימים את המכתב במילים: "אנו קוראים לאחינו תושבי המקום הקדוש הזה, ולראש המועצה, להודיע לכבוד השר שביקורו אינו לכבוד לנו, ולבטל אותו ככל שיותר מוקדם. שיבוא אל האבות כתלמיד, כמתפלל, אך בשום פנים ואופן לא כמנהיג שמרצה את העמדות הנלוזות הללו, שחרפה הן לנואנו לא ניתן לזה לקרות. בכאב ובאהבה״.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן