חשד לפשע שנאה בגוש עציון: מאות גפנים ועצים הושחתו

כ-200 גפנים ועצי דובדבן נהרסו ונעקרו בגוש עציון. מנהל בית ספר שדה כפר עציון: "כבר מספר שנים שמתנהל כאן מאבק עיקש על כל דונם וכל עץ ובינתיים כפר עציון בודד בחזית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/19 12:18 יב באדר א'

חשד לפשע שנאה בגוש עציון: מאות גפנים ועצים הושחתו
צילום: ירון רוזנטל

200 גפנים ועצי דובדבן של הקיבוץ הדתי כפר עציון נעקרו ונוסרו הלילה, במסגרת פשעי השנאה בהם מורגלים תושבי האזור. נפתחה חקירת משטרה והכוחות החלו באיסוף ממצאים.

מדובר בשטח חקלאי על אדמות קק"ל שמעבדים אותם אנשי כפר עציון ושבהם מגדלים כאמור גפנים ועצי דובדבן בתא שטח שנקרא אוכף המוכתר ושכבר סבל מהתנכלויות.

הכרמים ההרוסים

הכרמים ההרוסיםצילום: ירון רוזנטל

ירון רוזנטל, מנהל בית ספר שדה כפר עציון וחבר הקיבוץ הגיב בכאב למראה שגילה הבוקר: "מהערבים בני בליעל מהכפר הסמוך בית אומר שביצעו את הפשע אין לנו שום צפיות. רק מעצמנו...כבר מספר שנים שמתנהל כאן מאבק עיקש על כל דונאם וכל עץ ובינתיים כפר עציון בודד בחזית. ללא תמיכה של המדינה והמועצה אנחנו חשופים בצריח. עצוב"

מזכ"ל הקיבוץ הדתי ותושב כפר עציון, אמיתי פורת, הגיב גם הוא  "ההתיישבות היהודית בגוש עציון היא חלק בשרשרת ארוכה של נוכחות יהודית באזור. לצערי כמו חקלאים אחרים גם אנחנו סובלים לעיתים מהטרור החקלאי. אנחנו פועלים מול הגורמים הרלוונטים ושרי הממשלה כדי שיצטרפו ביתר שאת למאבק מתוך ההבנה שהיכן שתעבור המחרשה שם יקבע הגבול."

מהמשטרה נמסר: "כוחות משטרה וזיהוי החלו באיסוף ממצאים ונפתחה חקירה".

צילום: ירון רוזנטל

בתגובה לכריתת מאות גפנים ועצי דובדבן במטעים בכפר עציון, תוקף ראש המועצה גוש עציון שלמה נאמן: "אני רואה בחומרה את השחתת המטעים בכפר עציון על ידי מחבלים מכפרים ערביים שכנים. יש מי שקשה לו לראות את הצלחת החקלאות הענפה וההתיישבות המשגשגת. עלינו לנקוט צעדים בכדי למגר תופעות אלו ולהלחם בטרור בכל צורותיו האכזריות. אני קורא לממשלה ולכוחות הביטחון לטפל באותם משחיתים ולהענישם במלוא חומרת הדין. אנו נמשיך בגאווה לגדל ולטפח את החקלאות שלנו ללא כל חשש".
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן