"פשיטת רגל ערכית": יוזמה תל אביבית לפתיחת עסקים בתשעה באב

חברי מועצה מתל אביב הדפיסו מדבקות שיוענקו למי שיפתח את עסקיו ביום הצום, "תפסיקו להתעמר בציבור החילוני". חבר הבית היהודי בעיר: "בגמרא קוראים לזה 'להכעיס', או במילים אחרות - לעשות דווקא"

חדשות כיפה משה ויסטוך 11/07/18 16:18 כח בתמוז התשעח

"פשיטת רגל ערכית": יוזמה תל אביבית לפתיחת עסקים בתשעה באב
המדבקה למי שיפת את עסקיו בשבת. אליוסטרציה, צילום: מדף הפייסבוק של חילונים ירוקים

לקראת תשעה באב, יוזמה חדשה לפתיחת עסקים ביום הצום נחשפה היום (רביעי), במסגרתה הוצעה מדבקה מיוחדת לכל בעל עסק שיעבוד כרגיל ביום האבל על חורבן ירושלים

"בעלי עסקים! פתוחים בתשעה באב?", נכתב בדף הפייסבוק של הסיעה התל אביבית 'חי - חילונים ירוקים', "מדבקת 'פתוח בתשעה באב' תביא לכם יותר לקוחות. בואו וקחו אחת!".

בהמשך צוטט ראש הרשימה וחבר מועצת העיר, ראובן לדיאנסקי, "תפסיקו להתעמר בבעלי העסקים ובציבור החילוני. תנו לבתי הקפה, המסעדות והמרכולים להישאר פתוחים בתשעה באב (מתחיל בערב לפני)! די עם ההפחדות, האיומים, הדו"חות והקנסות לעסקים שנשארים פתוחים בתשעה באב". לדבריו, "אסור לעיריית תא לקחת חלק במסע ההזוי של הדתה וכפייה הפוקד את המדינה".

מתפללים בכותל בערב תשעה באב

יש שיתאבלו ויש שיתענגו?צילום: Yaakov Lederman/Flash90

חבר סניף הבית היהודי בתל אביב, חיים גורן, יצא נגד היוזמה וכתב בדף הפייסבוק שלו כי מהלכם של חברי סיעת 'חילונים ירוקים' הגיע בעקבות סרטון שהעלה, ובו טען כי פתיחת בתי עסק בשבת מהווים "פשיטת רגל ערכית ולמותר לציון - עבירה על החוק".

לדבריו, "בגמרא קוראים לזה 'להכעיס', או במילים אחרות - לעשות דווקא. דווקא לפתוח מקומות. דווקא לחלק 'מדבקות' שמתגאות בפתיחת עסקים ביום האבל היהודי בפרהסיה וכנגד החוק, אותו הם כנראה בוחרים לקיים רק כשנוח ומתאים".