פשיטה על בית רוצח תלמידי מרכז הרב

כוחות משטרה ושב"כ החרימו מבית משפחת המחבל, שביצע את הפיגוע הרצחני ב-2008, עשרות אלפי שקלים שקיבלו מחמאס, "עבירה חמורה המהווה ניסיון דריסת רגל של ארגון הטרור בתוך ירושלים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/06/18 16:07 יד בתמוז התשעח

פשיטה על בית רוצח תלמידי מרכז הרב
הכספים שהוחרמו ממשפחת המחבל, צילום: דוברות משטרת ישראל

משטרת ישראל וכוחות שב"כ פשטו היום (רביעי) במזרח ירושלים על ביתו של המחבל שרצח את שמונת תלמידי ישיבת מרכז הרב בשנת 2008, זאת על רקע כספים שמשפחתו קיבלה מארגון חמאס.

עלא הישאם חוסיין אבו דהיים ביצע לפני כעשור את פיגוע הירי הרצחני במרכז הרב ולפי המידע המודיעיני שהיה ברשות המשטרה משפחתו מומנה על ידי ארגון הטרור מעזה כתמיכה על הרצח שביצע.

כוחות הביטחון, שערכו חיפוש בבית, תפסו כסף מזומן בסך כולל של כ- 43,000 ש"ח בכסף ישראלי ומטבע זר. הכסף חולט והוחרם עפ"י צווי החילוט המינהליים בשנת 2017חילטה המשטרה כספי תמיכה נוספים שהוזרמו על ידי חמאס למשפחות מחבלים בסך כולל של כ-300 אלף שח. בנוסף נתפסו רכבים ותכשיטים בביתם של יותר מ-7 משפחות שקיבלו תמיכה וסיוע מארגוני הטרור. 

במשטרה הדגישו, כי "משטרת ישראל לא תאפשר תמיכה כספית או אחרת של ארגון טרור במשפחות מחבלים שביצעו פיגועי טרור קשים ורצחניים". לדבריהם, "מעורבות של תושבי ירושלים בפעילות כזו או אחרת הממומנת על ידי חמאס הינה עבירה חמורה ומהווה ניסיון דריסת רגל של ארגון הטרור בתוך ירושלים".

בפיגוע שאירע בחודש מרץ 2008 חדר חוסיין אבו דהיים למתחם ישיבת מרכז הרב, רצח ביריות 8 תלמידים מהישיבה התיכונית ומהישיבה הגבוהה ופצע עוד 9. כעבור כרבע שעה הוא חוסל על ידי אחד האברכים, יצחק דדון, וקצין צה"ל דוד שפירא, בוגר הישיבה ששהה באותו הזמן בחופשה בביתו.