פרשת הרב שמואל טל: שמשת רכב של אחד העדים נופצה, העדים מפחדים

אחד העדים נגד הרב שמואל טל מצא את שמשת רכבו מנופצת. אחר פוטר מתפקידו כראש הכולל, השלישי מפחד שיגלו שהעיד. מנגד לפני שבועיים הושלכו ביצים אל עבר ביתו של הרב טל

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 14/06/19 10:49 יא בסיון התשעט

פרשת הרב שמואל טל: שמשת רכב של אחד העדים נופצה, העדים מפחדים
הרכב של אחד העדים שנופץ ביד בנימין, צילום: הותר לשימוש

מפלס האלימות כלפי העדים שהעידו נגד הרב שמואל טל עולה. אחרי שראש הכולל פוטר מהישיבה – כפי שפורסם לראשונה בכיפה, אמש (ה') נופצה שמשה של אחד העדים. עדים נוספים מספרים לכיפה על החששות שלהם: "עד אחד פוטר, לעד השני שברו את הרכב, מי יודע מה יעשו לשלישי?", כך אומר לכיפה אחד העדים.

כזכור, כנגד, ראש מוסדות תורת החיים ביד בנימין, הרב שמואל טל יצא מכתב לראשי ישיבות בנוגע להתנהלות הבעייתית לכאורה, של הרב, אל מול נשים נשואות וצעירות. בעקבות כך הוקם בית דין מיוחד לעניינו שדן בימים אלו בתיק. חלק מהעדים שהעידו נגד הרב טל דיווחו על פחד לחזור לקהילה אחרי העדות שכן הם מפחדים מהתגובה של אנשי הרב טל. בשל כך קיים חשש של הדחת עדים, או שיבוש הליכים מול בית הדין.

"פחדתי מאוד ללכת להעיד, ואני ומשפחתי חוששים כעת שיפגעו בנו. לבינתיים פיטרו עד אחד, שברו שמשה לעד שני, מי יודע מה יעשו לשלישי? אני מבין את חבריי שלא רצו ללכת להעיד מחשש שיפגעו בהם", אומר אחד העדים לכיפה. 

המייל שנשלח לתושבי יד בנימין הערב

המייל שנשלח לתושבי יד בנימין הערבצילום: צילום מסך

העד יודע כי ישנם תלמידים שיודעים כבר כמה שנים דברים לא תקינים בהתנהלותו של הרב שמואל טל. בנוסף, הוא חי בקהילה ביד בנימין ומפחד כעת מהקהילה שלו עצמו. "הם באצטלה של לשון הרע. אסור לדבר. רק לצד של מי שתומך ברב טל מותר לדבר", אומר הערב העד. במייל הקהילתי נשלחה הודעה בעקבות המקרה בו ניזוק הרכב של אחד העדים: לנהוג באיפוק. "בחדרי חדרים ההתנהלות כלפינו היא בריונות. יש לי חברים שיודעים שיש משהו שלא כשורה ולא העידו, מרגיש לי שהם עשו בצדק. הפחד האמיתי הוא שבסוף יכשירו אותו ואותנו יתלו על הקיר".

ראוי לציין כי לפני שבועיים, התרחש מקרה אלימות - כלפי הרב טל עצמו כאשר אלמונים השליכו ביצים לעבר מפתן דלתו של הרב. בסביבת ישיבת 'תורת החיים' מפנים אצבע מאשימה כלפי הרב שמואל אליהו, שהחליט להוציא את הסיפור לתקשורת, והתסיס את הציבור נגד הרב טל.

תגובת מוסדות תורת החיים למקרה האלימות שפורסם הערב זהה לנוסח הדואר האלקטרוני שנשלח לתושבים: "לכבוד הציבור היקר, בעקבות מקרה מצער שקרה היום ביישוב ובו ניזוק רכב אנו חוזרים וקוראים לכולם לנהוג באיפוק. לאור האירוע הזה והאירוע שאירע לפני מספר שבועות כנגד ביתו של הרב טל, אנו מבקשים מכולם לנהוג בדרכי שלום ואחדות".