פרסום ראשון: דרישה להעניש את חברי הבית היהודי שעלו לשאנור

ח"כ סאלח סעד מהמחנה הציוני פנה לוועדת האתיקה של הכנסת ודרש לפעול נגד חברי הכנסת מועלם וסמוטריץ' שלטענתו עודדו "הפרת החוק ושידול לדבר עבירה" סמוטריץ': "אחי, שהתגורר בשא-נור, יזמין את ח"כ סעד לקפה אצלו בבית לכשנשוב"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/07/18 13:23 יב באב התשעח

פרסום ראשון: דרישה להעניש את חברי הבית היהודי שעלו לשאנור
ייענשו על ידי ועדת האתיקה של הכנסת? מועלם וסמוטריץ, צילום: חומש תחילה

"עידוד ושידול לדבר עבירה של כ-200 פעילי ימין קיצוני" בהאשמות אלה האשים היום (שלישי) ח"כ סאלח סעד מהמחנה הציוני את חברי הבית היהודי בצלאל סמוטריץ' ושולי מועלם רפאלי, בפנייתו לוועדת האתיקה של הכנסת בנושא עלייתם הלילה ליישוב שאנור שבצפון השומרון

"אני פונה אליך בשל הפרה אתית חמורה של חברי כנסת", כתב סעד ליו"ר הועדה ח"כ יצחק וקנין,"שהגיעו באישון לילה להתנחלות שא-נור, בניגוד לחוק יישום תכנית ההתנתקות".

לדבריו, "כניסת הפעילים נעשתה ללא תיאום ביטחוני וללא היתר. יחד עמם הגיעו למקום חברי כנסת מהבית היהודי, שולי מועלם ובצלאל סמוטריץ'. בהגעתם כנבחרי ציבור יש מסר של עידוד הפרת החוק ושידול לדבר עבירה".

בהמשך דרש ח"כ סעד "למצות עמם את הדין" והזכיר כי על אזרח מן השורה "על מפר החוק יוטל עונש מאסר של שנתיים. יש להדגיש כי מדובר בתקופה ביטחונית רגישה בכל הגזרות ומהלך כזה של התגרות יכול להצית עימות שיביא לסיכון של אזרחים רבים. אבקשך לקחת זאת בחשבון בטיפולך בנושא".

הגיש תלונה נגד חברי הבית היהודי. ח"כ סעד

הגיש תלונה נגד חברי הבית היהודי. ח"כ סעדצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

פניה דומה העביר חבר המחנה הציוני ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה שיפעל נגד המתיישבים שעלו הלילה ליישוב שהוחרב במסגרת תכנית ההתנתקות לפני 13 שנה.

הלילה עלו כ-200 מתושבי שאנור למקום ללא ידיעת כוחות הביטחון ובליווי שני חברי הבית היהודי. בשעות הבוקר הגיעו למקום כוחות צבא שלדברי העולים הופתעו מכמות האנשים שהצליחו לעלות ללא ידיעתם.

יש לציין כי מועלם רפאלי וסמוטריץ' חתומים על הצעת חוק שקוראת לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון ובכך לסלול את הדרך להקמת היישובים חומש, גנים כדים ושאנור מחדש.

"תם עידן הקריצה בשתיקה למתנחלים ולפעילי הימין הקיצוני לקחת את החוק לידיים", אמר סעד וציין כי פנה ליועמ"ש ולמפכ"ל המשטרה בדרישה "לטפל בעבריינים שהגיעו להתנחלות שא-נור שבצפון השומרון, בניגוד לחוק, לעמדת הממשלה ולצו אלוף. כמו כן פניתי לוועדת האתיקה של הכנסת, לבחון את התנהלות של חברי הכנסת מועלם וסמוטריץ', שעודדו את הפרת החוק ההמונית".

ח"כ סמוטריץ' הגיב לנושא ואמר: "אני מודה לחברי ח"כ סעד על העלאת נושא החזרה לשא- נור ולחומש לסדר היום. גאווה עצומה עבורי להיות בין שליחי הציבור שמובילים את החזרה ליישובים ואת הדרישה לתיקון העוול ההיסטורי".

לדבריו, "כבר דיברתי עם אחי שהתגורר בשא-נור והוא התחייב להזמין את ח"כ סעד לקפה אצלו בבית לכשנשוב. החזרה לחומש ולשא-נור תהיה הצעד הראשון בחזרתנו ליישובי גוש קטיף בעז"ה".