פרסום ראשון: דובר צה"ל לא אישר לקצין חינוך ראשי החדש להשתתף בכנס משפטי

פרופסור נחום רקובר ביקש להזמין לכנס שיזם, בשיתוף משרד המשפטים, את ידידו תא"ל פייראיזן. בצה"ל לא הסכימו "לאור התקופה הקצרה שבה הוא משמש כקח״ר". במקום הקח"ר החדש הם הציעו לשלוח את זה היוצא אך המארגנים סירבו

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/07/17 14:33 כד בתמוז התשעז

פרסום ראשון: דובר צה"ל לא אישר לקצין חינוך ראשי החדש להשתתף בכנס משפטי
צביקה פייראיזן בטקס הכניסה לתפקיד, צילום: דובר צה"ל

בעוד מספר שבועות ייערך בירושלים כנס מיוחד בנושא לקיחת החוק לידיים, מטעם עמותת 'מורשת המשפט בישראל' ובשיתוף משרד המשפטים. שבראשות פרופסור נחום רקובר. בסמינר המיוחד שיתפרש על פני שלושה ימים יתארחו שופטים בדימוס ובהווה ואישים מתחומי הצבא והתקשורת. אורח מכובד נוסף שרצה להגיע אך לא קיבל אישור מדובר צה"ל, הוא קצין החינוך הראשי הנכנס תא"ל צביקה פייראיזן.

בין המשתתפים בכנס, שייערך ב- 3-5.8, ניתן לציין את המשנה לנשיאת בית המשפט העליון השופט אליקים רובינשטיין, שופט העליון לשעבר צבי טל, האלוף במילואים גרשון הכהן, סגן נשיא ביהמ"ש המחוזי בירושלים השופט משה דרורי, שופטים בבתי המשפט המחוזי והשלום ואישים נוספים.

מי שמארגן את הכנס הוא החוקר הראשי של עמותת 'מורשת המשפט בישראל', פרופסור נחום רקובר, משפטן בעל שם עולמי בתחום המשפט העברי וחתן פרס ישראל לשנת תש"ס על עבודותיו בתחום זה, ששימש בעבר כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה ונשא בתפקידים ממלכתיים ומשפטיים רבים.

צה"ל לא הסכים שיזמין את הקח"ר. פרופ

צה"ל לא הסכים שיזמין את הקח"ר. פרופ' רקוברצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בסמינר תעלה לדיון בשאלה, באילו נסיבות מותר לאדם לפעול בכוחות עצמו מבלי להזדקק לרשויות החוק. פאנל מיוחד שיעסוק בנושא משפטים וערכים, הוזמנו האלוף במיל' הכהן, סגן נשיא ביהמ"ש המחוזי ת"א לשעבר השופט פרופ' עודד מודריק הקח"ר הנכנס תא"ל פייראיזן, שמיודד עם פרופ' רקובר.

מקורביו של רקובר אומרים ל'כיפה' כי פייראיזן נתן את הסכמתו העקרונית להגיע לאירוע, אך מאוחר יותר נודע כי דובר צה"ל לא אישר את הופעתו. לטענתם, זה לא ראוי שדובר צה"ל לא מאפשר לקצינים שלו לדבר באירועים ובטח כשמדובר באירוע שבו יטלו חלק אישים מכובדים ממערכת המשפט.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי הבקשה להזמין את קצין החינוך הראשי החדש נשלחה עוד בטרם נכנס לתפקידו. לדבריהם, "ההשתתפות של תא״ל צביקה פייראיזן לא אושרה לאור התקופה הקצרה שבה הוא משמש כקח״ר". בהמשך הם מציינים כי "למארגני הכנס הוצעה השתתפותו של קח״ר היוצא תא״ל אבנר פז צוק".

בסביבתו של פרופסור רקובר אומרים כי הם החליטו לדחות את ההצעה החלופית, מאחר ובשיחה של פרופ' רקובר עם פייראיזן, "הוא הציב את הערכים בראש סדר העדיפויות שלו. וזה נושא הפאנל, ולכן היה חשוב לנו לשמוע דווקא אותו".