הבית היהודי: התקדמות במגעים - מחכים לסמוטריץ'

האיחוד בציונות הדתית מתקרב? בבית היהודי אומרים כי הרב רפי פרץ אישר טיוטת הסכם שנקבעה בין צוותי המשא ומתן, אך גורמים במפלגה אומרים לחדשות כיפה כי באיחוד הלאומי מסרבים לאשר את הטיוטה. במפלגתו של סמוטריץ' שומרים על שתיקה - בינתיים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 14/02/19 10:13 ט באדר א'

הבית היהודי: התקדמות במגעים - מחכים לסמוטריץ'
יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

האם האיחוד בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי מתקרב? תלוי את מי שואלים. דוברות הבית היהודי מסרה הבוקר (ה'), כי צוותי המשא ומתן סיימו אמש את המו"מ. הועלתה אתמול הצעה כללית שעברה עקרונית את הצוותים, והועברה אל יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', ואל הרב רפי פרץ, יו"ר הבית היהודי, לאישור, מתוך הבנה שלא חוזרים לאחור.

על פי ההודעה "הרב רפי, למרות הקושי ומתוך תחושת אחריות גדולה, אישר את הטיוטא. אנו מצפים כעת לגילוי אחריות מצד האיחוד הלאומי ולאישור הטיוטא בכדי שנוכל להתקדם לחתימה עוד היום".

גורמים בבית היהודי מסרו לחדשות כיפה כי ההצעה כוללת שותפות מלאה, אך אין בה הנהגה משותפת, וכל צד מוותר על משהו ומקבל משהו. עוד מסרו הגורמים כי באיחוד הלאומי סירבו לאשר את הטיוטה, וביקשו לחזור להצעת טיוטה מלפני יומיים. מנגד, מסתמן כי באיחוד הלאומי לא מקבלים את ההצעה. 

ח"כ מוטי יוגב, מספר 2 ברשימת הבית היהודי התייחס לנושא ומסר: "שמחתי מאוד לשמוע כי לפנות בוקר הגיעו צוותי המשא ומתן של הבית היהודי והאיחוד הלאומי לסיכום על אחדות. למרות הקשיים לאורך הדרך, אנחנו קשובים לרחשי הציבור ולכן הרב רפי נתן את הסכמתו לשותפות המלאה, גם עם ויתורים קשים מצדו. כעת אנחנו מחכים לך, חברי ח"כ בצלאל סמוטריץ - יו"ר האיחוד הלאומי. בבקשה, חתום עוד היום ובכך נביא שמחה של אחדות לציונות הדתית. זר פרחים לשבת עליי".

יפעת ארליך

יפעת ארליךצילום: ללא

הבוקר התראיינה המועמדת החדשה בבית היהודי, יפעת ארליך, ברדיו גלי ישראל, והאשימה את האיחוד הלאומי בהכשלת המגעים לאיחוד. לדבריה: ״לבצלאל סמוטריץ יש אנשים שבלעדיהם היינו סוגרים כבר איחוד, יש כבר טיוטות, לא הבית היהודי הם אלו שבגללם אין איחוד, כולנו באותו צד. אם זה לא קורה ביומיים הקרובים - אני ואורית סטרוק נכנסות לחדר וסוגרות הסכם תוך 5 דקות״.

ארליך סיפרה גם על כניסתה לחיים הפוליטיים: ״הסכמתי להתחיל להתלבט רק בסוף השבוע שעבר, אז הכל קרה ככה מהר. הבריכה אליה קפצתי מלאה במים חיים ובערכים. אפשר להסתכל על סקרים ולהיבהל, אני לא מסתכלת, תוך שבוע הם לא רלוונטים, תקוותי שנראה את הבית היהודי והאיחוד הלאומי/גורמים נוספים ביחד״