פרופ' אבי שמחון מוביל במירוץ לנגיד בנק ישראל

הנגידה פלוג מסיימת את כהונתה בעוד כשלושה חודשים ובראש רשימת היורשים עומד יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה פרופסור אבי שמחון

חדשות כיפה מירב כהן 15/08/18 20:03 ד באלול התשעח

פרופ' אבי שמחון מוביל במירוץ לנגיד בנק ישראל
אבי שמחון, צילום: יונתן סינדל\פלאש 90

נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג מסיימת את תפקידה בנובמבר ורשימת המועמדים לנגיד בנק ישראל מתארכת.

המועמד ששמו החל באחרונה לבלוט הוא פרופ' אבי שמחון יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה. הוא מומחה למקרו-כלכלה וכלכלת ישראל, עם התמחות בחקר שחיתות בתחומי העבודה.

עמדותיו הכלכליות תואמות את עמדותיהם של רה"מ ושר האוצר והן: הגברת תחרות, נגד התערבות במט"ח, מלחמה ברגולציה, הגדלת פריון, האצת קלות עשיית עסקים, נגד העלאת מסים ובעד גרעון מתון

המכשולים בדרך למינוי עלולים להיות לא פשוטים היות ששמחון התמודד ברשימת הליכוד לכנסת בעבר, מה שיוצר זיקה פוליטית עם רה"מ. מכשול נוסף יכול להיווצר התנגדות אפשרית של הסיעות החרדיות למינוי כיון שאמר בראיון בעבר "היכולת של הורה ל-8 ילדים לפקח על ילדיו ולסייע להם, קטנה לאין ערוך מזו של הורה ל-3". דבריו הכעיסו את ראשי המפלגות החרדיות שהתנגדו למינויו ליו"ר המועצה הלאומית לכלכלה מאחר "שהתבטא נגד עניים ונגד משפחות ברוכות ילדים".

בסוף מרץ השנה, אחרי דוח שהייתה בו נימת ביקורת נגד "תוכנית מחיר למשתכן" ועוד כמה נושאים הקרובים לליבו של כחלון, דלפה ממשרדו ידיעה שלא הוכחשה, שלא יבקש מפלוג להאריך את כהונתה. נתניהו לא הגיב וגם לא נענה לקיים עימה פגישה.

בסביבתו של כחלון אומרים שמעשית פלוג הייתה נגידה אמינה ואחראית, אבל בדיבור, בדוחות, באג'נדה הכלכלית שבוטאה בנאומיה, הביעה הרבה יותר מדי ביקורת על דרכה של ממשלת נתניהו.