פרוייקט השריונריות יוצא לדרך

השבוע התגייסו 15 החיילות הראשונות שעתידות לעבור הכשרה כטנקיסטיות. הן תשרתנה בגדוד מעורב, אך בשלב ראשון הצוותים, למעט המפקדים, יורכבו על טהרת בנות בלבד

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/03/17 20:05 יב באדר התשעז

פרוייקט השריונריות יוצא לדרך
Miriam Alster/FLASH90, צילום: Miriam Alster/FLASH90

הניסוי יוצא לדרך. 15 חיילות התגייסו ביום שלישי האחרון לשיריון , במטרה לעבור הכשרה כטנקיסטיות הראשונות בצה"ל. כך דווח היום (חמישי) ב'הארץ'.

גיוס הבנות הוא חלק מהניסוי לבחינת שילוב הנשים בחיל השריון. החיילות התגייסו לגדודים מעורבים ויעברו הכשרה לצד חיילים. בשלב ראשון צוותי הטנרים יורכבו מנשים בלבד, כשרק מפקדי הטנקים יהיו בנים. בצה"ל מציינים שהפעילות המשותפת תתבצע לפי פקודת 'השירות המשותף', גורמי רפואה ייצמדו את הבנות לכל אורך ההכשרה ובמידה והניסוי יצליח בצבא מתכוונים להכשיר צוותי לוחמות נוספים.

הניסוי יוצא לדרך על רקע הביקורת החריפה על מהלכים מסוג זה בציונות הדתית ומחוצה לה. לפני מספר חודשים התבטא בנושא מי שכתב את הפקודה הקודמת ,'השילוב הראוי', האלוף המיל' יפתח רון טל. ל'כיפה' הוא אמר כי "להכניס לתוך טנק בפעילות מבצעית טנקיסטיות, זו איננה רק טעות בהקשר של השילוב הראוי אלא זה סיכון בריאותן של הנשים והחלשה מאוד משמעותית של אחד מהחילות המשמעותיים ביותר ליכולת מבצעית של צה"ל". בהמשך טען רון טל ששירת שנים רבות בשיריון, כי הדבר "יהווה מדרון חלקלק שיאפשר גיוס נשים לתפקידי לחימה בחטיבות החי"ר. מה אנחנו השתגענו???".

תא"ל אביגדור קהלני, אחד השיריונרים המפורסמים בהיסטוריה הצבאית של ישראל ובעל עיטורי המופת והגבורה ממלחמות ששת הימים ויום הכיפורים, הביע גם הוא את התנגדותו למהלך, עוד כשפורסם לראשונה בנובמבר האחרון. בראיון לגלי ישראל הוא אמרכי "זו טעות, אני חושב שתפקידה של האשה להיות אמא ולהביא ילדים לעולם. אחרי טראומה של מלחמה היא תהיה אחרת לגמרי. הרגש האימהי, הליטוף האימהי והיכולות להניק וללדת זה לא יהיה אותו דבר. אין שום סיבה בעולם כרגע לקחת נשים להיות טנקיסטיות ולקחת אותם להסתער בתעלת של הבופור עם סכין בין השיניים. אני חושב שיש מספיק גברים".

הרמטכ"ל עצמו התייחס לנושא לפני כשלושה חודשים, בטקס מינויו של תא"ל הרב אייל קרים לתפקיד הרבצ"ר. "השיח התקשורתי והציבורי", הוא אמר, "נובע מדיסאינפורמציה, מאי-ידיעה, מחצאי אמיתות''. הוא טען שצה"ל ררק בוחן את אפשרות שילובן של נשים בחלק ממקצועות הלחימה, "אף אחד עוד לא הכניס בנים ובנות לטנקים. זה דיון שמבקש רק לחשוב. זה הופך להיות לנושא לשיח ולעצומות שלא תורמים שום דבר לא לחיזוק של צה"ל ולא לחיזוק של החברה הישראלית ואני יכול רק להצטער על זה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן