פצוע הפיגוע ביבנה: "אני זוכר את הכול, מהמאבק בינינו עד שהוא ברח ונפלתי לרצפה לקבל עזרה"

ניב נחמיה שנפצע באורח קשה מדקירות המחבל במרכול בו עבד, מתאושש בימים אלה ומספר לראשונה על האירוע ועל תהליך השיקום. "אם המקרה כבר היה צריך לקרות, אז אני שמח מאוד שהצלחתי לעודד, לחזק ולקרב בין אנשים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/08/17 17:06 כט באב התשעז

פצוע הפיגוע ביבנה: "אני זוכר את הכול, מהמאבק בינינו עד שהוא ברח ונפלתי לרצפה לקבל עזרה"
המחבל נאבק עם עובד המרכול, צילום: צילום מסך

ניב נחמיה, שנפצע באורח קשה לפני מספר שבועות בפיגוע הדקירה ביבנה, התייחס היום (שני) לראשונה לשניות בהן נאבק עם המחבל לפני שאיבד את הכרתו וכן לשיקום הארוך שעוד מצפה לו.

לאתר 'וואלה' כתב נחמיה, המאושפז בבית החולים קפלן ברחובות בין היתר עם פגיעה במיתרי קולו, כי הוא "מרגיש יותר טוב, אבל יש עוד דרך ארוכה אחרי כל הניתוחים שעברתי".

לדבריו הוא ראה "את המחבל עוד לפני האירוע. הוא שאל אותי היכן נמצאים השירותים בחנות, בערך רבע שעה לפני. אני זוכר את הכול, מהדקירה הראשונה, מהמאבק בינינו עד שהוא ברח ונפלתי לרצפה לקבל עזרה".

נחמיה, ששימש כמנהל הסניף בו נדקר, נפגש לפני כשבועיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש להודות לכל תומכיו ודורשי שלומו, "אני מודה לכול העם על התמיכה, על התפילה ועל הביקורים הרבים מאנשים שלא הכירו אותי ואני לא אותם. זה ממש מחמם את הלב". בהמשך הוא הוסיף כי "אם המקרה כבר היה צריך לקרות, אז אני שמח מאוד שהצלחתי לעודד, לחזק ולקרב בין אנשים. אני מודה למשפחה התומכת שעוטפת, לאשתי היקרה ולרופאים המצוינים שעושים את עבודתם נאמנה".

נחמיה הותקף על ידי מחבל בן 19 מהכפר יטא, שדקר אותו בחלקים רבים בגופו. למרות פציעותיו הוא נאבק במחבל ויתכן שבכך מנע פגיעה באנשים נוספים. אזרחים שהיו במקום הצליחו להשתלט על המחבל, שהועבר לחקירת השב"כ. מספר לאחר מכן פשטו כוחות צה"ל על ביתו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן