"פעם אמריקה הייתה מדינת ההבטחה לעתיד, עכשיו זוהי מדינת ישראל"

נתנאל ליקר היה צריך לצאת עם משפחתו לשליחות בעוד שבועות אחדים, אך נפצע קשה בתאונה בדרך לאירוע בטחוני אליו הוקפץ. בשבוע שעבר, נערך בכנסת טקס ברכת הדרך לשליחים היוצאים, שם אביו ואשתו קיבלו בשמו את תעודת הסיום

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/18 14:16 כה בתמוז התשעח

"פעם אמריקה הייתה מדינת ההבטחה לעתיד, עכשיו זוהי מדינת ישראל"
השליחים היוצאים, צילום: מישל רוזיליו

בשבוע שעבר התקיים בכנסת טקס ברכת הדרך לשליחים לעתיד, שיצאו בשבועות הקרובים לכהן בתפקידים בקהילות היהודיות ברחבי העולם. 45 השליחים, בהם 21 זוגות, הינם בוגרי מכון שטראוס-עמיאל מבית רשת אור תורה סטון, להכשרת רבנים ומחנכים לקהילות ישראל, והם מצטרפים למאות שליחים המשמשים כבר עכשיו בתפקידי רבנות, חינוך והנהגה בתפוצות מטעם הרשת.

האירוע שעסק בעמודי התווך של מדינת ועם ישראל – ביטחון, חינוך ותפוצות, התקיים במעמד מייסד וראש מוסדות אור תורה סטון הרב שלמה ריסקין, סגן שר הביטחון ח"כ הרב אלי בן דהן, מנכ"ל משרד התפוצות דביר כהנא, ראש אגף בכיר במשרד התפוצות חגי אליצור, ראש המרכז לשירותים רוחניים בתפוצות בהסתדרות הציונית הרב יחיאל וסרמן, מנכ"ל מוסדות אור תורה סטון ינון אחימן, ראש מכון שטראוס-עמיאל וברן-עמיאל הרב אליהו בירנבוים, צוות המכון, השליחים ומשפחותיהם הנרגשות.

מי שהיה חסר בטקס הוא חבר כיתת הכוננות של קריית ארבע, נתנאל ליקר, שנפצע קשה בשבוע שעבר בדרך לאירוע ביטחוני, והיה צריך לצאת בעוד שבועות אחדים לשליחות בקנדה יחד עם אשתו טוהר ושני ילדיו. אביו של נתנאל ואשתו טוהר קיבלו את תעודת הסיום בשמו, ואף הביאו מכתב מרגש לשליחים היוצאים:

"היינו שמחים להיות בטקס זה כשגם הבן שלנו, נתנאל ליקר, עומד פה ביחד עם אישתו, טוהר, אך כידוע לכם, הקב"ה רצה אחרת. ובכל זאת, רצינו להגיד לכם, המשפחות היקרות היוצאות לשליחות, כמה מילים. 
בנינו נתנאל הצטרף לכיתת הכוננות של קרית ארבע. בכיתת הכוננות נמצאים אנשים שזמינים תמיד, שתמיד מוכנים להקריב מזמנם ומעצמם, אנשים שמוותרים על השקט והשלווה שלהם למען הזולת. במלים אחרות, כיתת כוננות היא קבוצה של אנשים שאכפת להם. שאכפת להם כל כך עד שהם לא יכולים לעמוד בצד בעת צרה.
ויש כיתת כוננות אחרת, יש כיתת כוננות רוחנית. ובכיתה הזו ישנם אנשים שמוכנים להתמודד עם אתגרים חדשים, שכואבים את הכאב והצער של עם ישראל שלפעמים אינו מבין בעצמו את צרתו, שמוותרים על ליל הסדר עם ההורים בארץ, שמוותרים על סבא וסבתא ששומרים ומפנקים את הילדים שלהם. אנשים שמנתקים את הילדים מהעולם שלהם ויוצאים למקומות רחוקים ולפעמים נידחים, עם שפה חדשה, תרבות חדשה וחברים חדשים. ואתם התנדבתם לכיתת הכוננות הזאת.
הבחירה שלכם להענות לקריאה של עמינו בגולה היא בחירה גורלית בחיים. אנו מצדיעים לכם ועומדים פה בגאווה על שהחלטתם להצטרף לכיתת הכוננות הזאת. אנו תפילה שאתם, ילדינו האהובים, תזכו לקדש שם שמים בכל מקום שאליו תגיעו ועם כל אחד ואחד שאיתו תבואו במגע.  שתצאו לשלום ותחזרו לשלום, ויהי נעם ה' עליכם מעתה ועד עולם".

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן: "השליחים של היום מחרפים ומוסרים את נפשם, יחד עם משפחותיהם – והולכים לדאוג לעם ישראל בכל פינה נידחת בעולם. העוסקים בצורכי ציבור באמונה – הקדוש ברוך הוא ישלם שכרם. הצליחו בדרככם, ויהיה ה' עמכם!".

הרב שלמה ריסקין, נשיא מוסדות אור תורה סטון: "אחרי 2000 שנה של רדיפות והריגות, זכינו להיות דור התקומה, ראשית צמיחת גאולתנו. כדי לא להאמין בכך אדם צריך להיות עיוור, מפני שבכל צעד כאן אנו רואים ניסים. אני מאמין שאם שכשהייתי צעיר אמריקה הייתה המדינה של ההבטחה לעתיד, עכשיו זוהי מדינת ישראל. חשיבות השליחים זה עניין של פיקוח נפש, לכן, כשאתם מדברים ומלמדים, תעבירו את המסר הזה ליהודי התפוצות. זו התורה האמיתית, תורה עם תוכן, אידאלים וחזון, וגם הוכחה לנוכחותו של בורא עולם בהיסטוריה ובמיוחד בדורנו אנו. רק שליחים כמוכם לארץ ולמדינת ישראל יוכלו לעשות את זה".

הרב ריסקין פונה לשליחים

הרב ריסקין פונה לשליחיםצילום: יחצ

הרב אליהו בירנבוים, ראש מכון שטראוס-עמיאל וברן-עמיאל: "הגישה שכביכול כבר אין מה לעשות עם העם היהודי, מחלישה את העם כולו. אנחנו יוצאים לקהילות בחו"ל המרוחקות גאוגרפית ונפשית מזהות יהודית, מתוך אמונה שאנו מסוגלים לקרב כל יהודי. אנחנו לא יוצאים בגפינו, אנו יוצאים כשליחים של מדינת ישראל וכמנהיגים אל עם ישראל, מתוך אחריות לבנות ולחזק את הקיום היהודי בכל מקום ומקום".

דביר כהנא, מנכ"ל משרד התפוצות: "ישנו צמא, רצון וצורך שמגיעים עם המחנך הנכון, כשהוא מוצא את הדרך להגיע אל אותם אנשים, שמתחברים באנרגיה אדירה אל תוך המעגל הפנימי של הקהילות היהודיות בעולם. אתם המפקדים בקרקע, שפוגשים את הקהל, את האנשים, אם לא יהיו לנו את אותם האנשים בהם יש עולם שלם של תוכן, הבנה וחיבור משמעותי לארץ ישראל, לא יהיה בידינו לעשות מאומה כדי לחבר את אותם הפחות משויכים. אתם יוצאים למשימה לא פשוטה ולוקחים על כתפיכם הקרבה אדירה, ואני מאחל שיהיה לכם את הכוח להישאר שנים משמעותיות במשימה החשובה והעיקרית של הדור הנוכחי".