פעימה שנייה: הכסף הקטארי זורם לעזה

מקורות בעזה מדווחים כי הפעימה השנייה של המענק הקטארי תושלם עוד היום. בימים האחרונים איימו בכירים בחמאס בהסלמה מחודשת אם לא יתקדמו מאמצי ההסדרה. נתניהו: "אבו מאזן בחר לחנוק את עזה והוא יצר את הבעיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/18 14:48 כח בכסלו התשעט

פעימה שנייה: הכסף הקטארי זורם לעזה
הכסף שמגיע לעזה מקטאר, צילום: פלאש 90

הפעימה השנייה של המענק הקטארי לרצועת עזה בסך 15 מיליון דולר יועבר בשעות הקרובות (ה') לרצועה דרך ישראל. מחר ישולמו משכורות פקידי חמאס האזרחיים. בימים האחרונים הזהירו בכירי חמאס מפני הסלמה מחודשת אם לא יתקדמו מאמצי ההסדרה.

על פי הדיווחים המענק יועבר במזומן ויחולק בין עשרה סניפים של בנק הדואר ברחבי הרצועה, בדומה לפעם הקודמת. מחר צפויים לקבל את המענק כ-30 אלף פקידי ממשל של חמאס שעובדים בתפקידים אזרחיים ולא ביטחוניים או כאלה הקשורים לזרוע הצבאית של הארגון. כל אחד מהפקידים צפוי לקבל את שכר חודש ספטמבר בסכום שנע בין 100 דולר ל-1,600 דולר במזומן בהתאם לתפקידו ובכירותו. המענק המוקצב לתשלום משכורות הפקידים עומד על 10 מיליון דולר. שאר 5 מיליון דולרים יחולקו ל-50 אלף נזקקים וכל אחד מהם יקבל סכום של 100 דולר. כל הזכאים לקבל את המשכורות נבדקו ואושרו ברשימות שהוכנו מראש ונמסרו לשב"כ.

ראש הממשלה נתניהו התייחס היום בסיור בצפון לנושא ואמר: "עבר כסף שאבו מאזן פיקח עליו. הוא בחר לחנוק את עזה והוא יצר את הבעיה. יש עדיין בעיה של בור הומניטארי שמשפיעה גם עלינו, לדוגמה מבחינה תברואתית והביוב שזורם כבר לאשקלון והשאלה איך לכסות על זה.

"כשהכסף בא מקטאר, אמרנו שאנחנו רוצים לפקח. רוצים את הכסף? אנחנו רוצים לקבל צילום, חתימה וטביעת אצבע. השליח הקטארי מעביר את הנתונים האלה בצורה מסודרת, וככה אנחנו יודעים לאן הולך הכסף. אבו מאזן החליט לעשות ניתוק בין יו"ש לעזה, ואין ברירה אלא לעשות כך כדי למנוע מפולת הומניטארית. אנחנו כרגע בהרגעה ואני לא יודע אם היא תמשיך. תנאי להסדרה זה פתרון לשבויים והנעדרים ופרויקטים, ומעבר מפוקח מקפריסין".

בסיעת האיחוד הלאומי לא נשארו אדישים ואמרו: "לא יכול להיות שראש הממשלה מתבסס על קולות הימין ומנהל מדיניות שמאל. ראש הממשלה מכהן כעת כשר ביטחון ואנחנו לא רואים שום שינוי במדיניות ההבלגה וההכלה שליברמן הנהיג לאורך כל תקופתו. חייבים לעצור את זרימת הכספים למימון הטרור ולא לאפשר להם להתבסס שוב עד סבב הלחימה הנוסף. זה באחריותינו, זה ביכולתינו וזו חובתינו כלפי תושבי הדרום ותושבי ישראל כולה."

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן