פעילת ה-BDS לא תגורש מישראל

לארה אל קאסם, פעילת ה-BDS שנעצרה בנתב"ג עם נחיתתה בארץ ונאסר עליה להיכנס לישראל עקב חברותה ב-BDS, תורשה להישאר בישראל. כך קבע בית המשפט העליון. השר לוין: "החלטה מבישה"

חדשות כיפה יהונתן קליין 18/10/18 19:31 ט בחשון התשעט

פעילת ה-BDS לא תגורש מישראל
תישאר בארץ. לארה אל קאסם, צילום: Miriam Alster/FLASH90

בית המשפט העליון קיבל  הערב (ה') את ערעורה של פעילת ארגון הBDS, הסטודנטית האמריקנית לארה אל-קאסם נגד גירושה מהארץ. אל-קאסם, שהגיעה לישראל כדי ללמוד באוניברסיטה העברית בירושלים, נעצרה עם נחיתתה בנתב"ג, לאחר שמשרד הפנים טען כי מדובר בפעילת BDS ולכן, בהתאם לחוק למניעת פגיעה במדינת ישראל באמצעות חרם, אין לאפשר לה להיכנס ארצה.

אל-קאסם הגישה ערעור לבית המשפט המחוזי אשר קבע כי עמדת משרד הפנים הייתה לגיטימית. אך היום, כאמור, ביטל בית המשפט העליון את ההחלטה ואישר לה להישאר בישראל. 

השופטת ענת ברון כתבה בהחלטה: "מאחר שמעשיה של המבקשת אינם מקימים עילה מספקת לאסור על כניסתה לישראל, הרושם הבלתי נמנע הוא ששלילת האשרה שניתנה לה היא בשל הדעות הפוליטיות שבהן היא מחזיקה. אם זה אמנם המצב, הרי שמדובר בצעד קיצוני ומסוכן, העלול להוביל להתפוררותם של עמודי התווך שעליהם בנויה הדמוקרטיה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר בתגובה להחלטת בג"צ: "בית המשפט העליון מתעקש להוכיח ששרת המשפטים צדקה כאשר טענה שהציונות היא השטח המת שלו. בית המשפט רמס היום, שוב, ברגל גסה את סמכותה של הממשלה והתערב בשיקול דעתה. לשום אדם שאינו יהודי או אזרח ישראל אין זכות קנויה להיכנס לישראל, ובין המשפט יצר היום שוב זכות אבסורדית, יש מאיין, למי שפועל נגד מדינת ישראל להיכנס בשעריה ולפגוע בה מבפנים. 
איך שהוא ההתערבות הזו תמיד מתרחשת לצד אחד בלבד - נגד האינטרסים הלאומיים והציוניים של המדינה. מדובר בדפוס קבוע וצפוי מראש ולכן הבעיה איננה בית המשפט אלא הכנסת והממשלה שמאפשרים לבית המשפט לרמוס אותם פעם אחר פעם ולא מתקנים את האבסורד הזה בחקיקה. מי שמתנהג כמו סמרטוט מזמין שידרכו עליו.
למרבה הצער בממשלה הזו זה כבר נראה אבוד אבל בממשלה הבאה אסור לנו בשום אופן להיכנס לקואליציה בלי התחייבות לחקיקת פסגת ההתגברות ולביטול עילת הסבירות".

שר התיירות יריב לוין אמר בתגובה להחלטת לאפשר ללארה אל-קאסם להיכנס לארץ: ״שופטי העליון בהחלטתם המבישה, ממשיכים לפעול נגד הדמוקרטיה ונגד חקיקה ברורה של הכנסת, כאשר הם יוצרים מסלול ירוק לפעילי חרם להיכנס לארץ ולהמשיך לפגוע במדינה".