פעילי שמאל ישראלים 'מאתרגים' את קורבין האנטישמי

פעילי שמאל הביעו את תמיכתם במועמד ה'לייבור' הבריטית, ג'רמי קורבין, השנוי במחלוקת: "האנטישמיות מצויה בשוליים של מפלגת השמאל הבריטית"

חדשות כיפה מירב כהן 16/09/18 21:38 ז בתשרי התשעט

פעילי שמאל ישראלים 'מאתרגים' את קורבין האנטישמי
ג'רמי קורבין, מנהגי הלייבור, צילום: shutterstock

פעילים במפלגת השמאל הבריטית, הלייבור, פנו לאנשי שמאל בישראל בבקשה לפרסם עצומת תמיכה במנהיגם, ג'רמי קורבין הידוע באמירותיו האנטישמיות. 

מי שנענתה לבקשה היא ד"ר ענת מטר מאוניברסיטת תל אביב וממייסדות ארגון "אקדמיה לשוויון". לטענת מטר, הלייבור נתונה למתקפה בלתי פוסקת על נטיות אנטישמיות לכאורה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. לדבריה, האנטישמיות מצויה בשוליים של מפלגת השמאל הבריטית ומטרת ההתקפות למנוע את עליית השמאל בבריטניה. "גם אם אפשר למצוא בשוליים התבטאויות אנטישמיות מה שמניע את המתקפות האלה הוא החשש הגדול מעלייתו של שמאל רדיקלי לשלטון בבריטניה".

בכתב העצומה נכתב כי "אחדים מרודפיו של קורבין, כגון ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, ידועים בעצמם כגזענים וכידידים של אנטישמים מוכרים כמו ויקטור אורבן והלאומנים הפולנים". העצומה תוקפת את מדיניות ממשלת ישראל והעומדים בראשה: "התקפותיהם נועדו לשם השתקת כל ויכוח על ישראל-פלסטין ומניעת מצב שבו ממשלת הלייבור העתידית תפעיל לחץ של ממש על ישראל, כדי שזו תשנה את מדיניותה".

פעילי השמאל מכירים בכך שקיימת אנטישמיות בשמאל ולטענתם ישנם מאמצים עיקשים של הלייבור במאבק נגד האנטישמיות בשורות המפלגה. יוזמי העצומה טוענים כי גינויי האנטישמיות במפלגה מלווה ב"צביעות" מכיוון שגם בימין ישנה אנטישמיות בצורתה "הפאשסטית". יוזמי העצומה איחלו הצלחה למפלגת הלייבור בבחירות הקרובות באנגליה "בשל מחויבותה החד-משמעית ליצירת פוליטיקה חפה משנאה ודעה-קדומה, ולהצטרף למהלכינו לקראת עתיד חף מדיכוי ואפליה בישראל ופלסטין". 

אמירותיו של קורבין עוררו את זעמו של הרב הראשי של בריטניה לשעבר, הרב יונתן זקס שהתבטא בחריפות נגד מועמד מפלגת ה'לייבור': "יהודים שוקלים לעזוב את בריטניה מחשש שג'רמי קורבין ייבחר לראשות הממשלה". בנוסף לפני מספר חודשים יו"ר מפלגת 'העבודה' אבי גבאי הודיע לקורבין כי מפלגת השמאל שבראשותו, המקבילה הישראלית ללייבור, תנתק את היחסים עמו בשל התבטאויותיו האנטישמיות.