פעילי שמאל במסע לחצים על ברי סחרוף: "בטל הופעתך בהר חברון"

הזמר ברי סחרוף עובר מסכת לחצים כבדה על ידי פעילי שמאל במטרה שיבטל את הופעתו הצפויה בהר חברון. יוחאי דמרי ראש המועצת הר חברון: "ארגוני שמאל נוקטים בשיטות המכוערות של הגרועים שבאויבינו ומעודד חרם"

חדשות כיפה מירב כהן 21/08/18 22:16 י באלול התשעח

פעילי שמאל במסע לחצים על ברי סחרוף: "בטל הופעתך בהר חברון"
ברי סחרוף, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הזמר ברי סחרוף מותקף על ידי פעילי שמאל בשל החלטתו להופיע בעוד כשבוע וחצי במועצה האזורית הר חברון. הפעילים לוחצים עליו לבטל את ההופעה ולהחרים את ההתיישבות ביו"ש. מנהלו של הזמר סירב להגיב. 

אורי גבעתי, תחקירן שוברים שתיקה, פרסם פוסט מחאה ברשת הקורא לסחרוף לחזור בו מכוונתו להופיע בהר חברון. בהדרגה הקריאות נגד הזמר הסלימו עד למחאה רחבה ברשת שמבקשת להחרים את ההתנחלויות. 

בפוסט המחאה כתב גבעתי כי המועצה האזורית בהר חברון משתמשת בכספי ציבור,כדי לספק תשתיות מלאות לחוות מעון ולעוד מאחזים בלתי חוקיים באזור הנוהגים באלימות תדירה. גבעתי הוסיף שבהופעה לא יוכלו להשתתף פלסטינים מהאזור "במסגרת מדיניות ההפרדה לפלסטינים אסור להיכנס לשטחים יהודיים." 

ארגון 'שוברים שתיקה' נמצא בראש הקוראים לחרם על ההתיישבות ביו"ש. אחת מחברות הארגון אף הגדילה לעשות ואמרה: "אומרת כאן בגאווה ובגאון: יש להחרים התנחלויות. יש להתנהג כאילו מה שקורה בשטחים הוא לא סביר ולא מקובל עלינו ואין מה להתבייש בזה".

יוחאי דמרי ראש המועצת הר חברון הגיב להשמצות של פעילי הארגון נגדו ונגד תושבי המועצה וטען שאם לא התנצלו יגיש נגדם תביעת דיבה: ״התבטאויותיו השקריות של אותם ארגונים כלפי תושבי המועצה וכלפי באופן אישי, כאילו אנחנו עסוקים בפעילות תג מחיר ובפעילות אלימה כלפי האוכלוסייה הערבית הן לשון הרע. נגמרו הימים בהם ארגוני השמאל הקיצוני מסית, משחיר, ומפריח שקרים כלפי העידית שבאזרחי ישראל, זאת לאחר שכתב אישום כבר הוגש כנגד פעיל אותם ארגונים, עבריין שפעל לרצח ערבים".
דברי הוסיף: "מצער מאוד שארגון הקרן לישראל חדשה נוקט בשיטות המכוערות של הגרועים שבאויבינו ומעודד חרם ושנאה כנגד תושבי מדינת ישראל. אנחנו מחזקים את ידיו של ברי סחרוף וקוראים לו להגיע ולהופיע כמתוכנן. הוא מצטרף לאומנים רבים וטובים שבאו להופיע בפני תושבי הר חברון, אזרחי ישראל לכל דבר ועניין. התושבים מחכים ומצפים לברי סחרוף" .

אומנים רבים מחו"ל מותקפים על ידי ארגון הBDS, הפועל להחרמת ישראל, כאשר הם באים להופיע בארץ. לחץ רב מופעל על אומנים אלו לבטל את הופעתם. חלקם נכנעים ללחץ בעוד רבים אחרים מגיעים להופעה כמתוכנן.